Page 30 - Kozel, Lea, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Kognitivno-konstruktivistični model pouka matematike v 1. triletju osnovne šole. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 30
k

dokument izobraževalnega procesa konkretnega izobraževanja, saj je druž-
beno, znanstveno, psihološko-pedagoško utemeljen in ima družbeno, znan-
stveno in strokovno veljavnost.

Izobraževalni program je podlaga izobraževalnega procesa, saj zagotavlja
uresničevanje posameznikovih in družbenih izobraževalnih potreb ter enot-
nost oziroma primerljivost izobraževanja in z njim dosežene izobrazbe. Izo-
braževalni program je podlaga operativnemu načrtovanju in pripravi izobra-
ževalnega procesa; je v oporo in pomoč učiteljem in učencem pri izvajanju
izobraževalnega procesa ter staršem in drugim omogoča vpogled v vsebino
izobraževanja in pouka.

Vzgojno-izobraževalni program vsebuje ime in vrsto programa; cilje izo-
braževanja; kompetence, ki jih bodo dosegli udeleženci izobraževanja; pred-
metnik; trajanje izvajanja programa; pogoje za izvajanje ter spremljanje izva-
janja in vrednotenje programa (Kramar, 2009).

Didaktično okolje in sredstva so vsi materialni in drugi objektivni pogoji ter
sredstva, ki tvorijo materialno osnovo ali podporo pouku. Didaktično okolje
tvorijo različni naravni in drugi objekti v naravi in družbi, v katerih poteka po-
uk. Didaktična sredstva so viri, prenosniki informacij in orodja za didaktično
oblikovanje ter posredovanje informacij pri pouku (Kramar, 2009).

Naloge pouka

Namen pouka je pridobivanje in usvajanje znanja, razvijanje sposobnosti
in osebnostnih lastnosti učencev. Naloge pouka so konkretne dejavnosti, ki
jih izvajajo učitelji in učenci z namenom doseganja konkretnih ciljev. Pouk
ima vzgojno-izobraževalne naloge. Izobraževalne naloge obsegajo konkre-
tne aktivnosti in delovanje učiteljev ter učencev, usmerjene v pridobivanje
znanja, razvijanja sposobnosti, spretnosti in s tem povezanih stvarnih kom-
petenc učencev. Gre za pridobivanje in usvajanje vsebinskega znanja, za raz-
vijanje strategij za praktično koriščanje tega znanja, metakognitivnih kom-
petenc in strategij za pridobivanje novega znanja ali razvoj z namenom do-
seganja konkretnih ciljev učenja za učenje.

Vzgojne naloge pouka se prepletajo z izobraževalnimi in so njihov sestavni
del. Usmerjene so v vrednotenje, spoznavanje, oblikovanje in usvajanje vred-
not, vrednostnih orientacij in smernic delovanja. Vzgojne naloge niso ome-
jene samo na situacije pri pouku, ampak se prepletajo z življenjem posamez-
nika in njegovim delom v šoli (Kramar, 2009).

Strmčnik opredeljuje naslednje temeljne naloge pouka, s katerimi pouk
uresničuje svoje celovite namene, in sicer na:

28
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35