Page 79 - Kozel, Lea, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Kognitivno-konstruktivistični model pouka matematike v 1. triletju osnovne šole. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 79
aktika matematike 6

Didaktika je interdisciplinarna pedagoška znanost o vzgoji in izobraževanju
na področju posameznega učnega predmeta, saj ima svojo metodologijo pe-
dagoškega raziskovanja, s katero želi odkriti nova spoznanja na področju ra-
zvoja in izobraževanja pri določenem učnem predmetu. Pri tem gre za posto-
pek oziroma pot, po kateri učenci v danih okoliščinah pod neposrednim ali
posrednim učiteljevim vodstvom na čim racionalnejši in ekonomičnejši na-
čin usvojijo določena znanja, veščine in navade, hkrati pa razvijejo tudi svoje
sposobnosti in oblikujejo svojo osebnost. Didaktik France Strmčnik didaktiko
učnega predmeta opredeljuje kot vedo, ki poučuje in rešuje specifične pro-
cese na relaciji učni predmet–učenec–učitelj (Kubale, 2003).

Didaktik Vladimir Poljak pravi, da se didaktike učnega predmeta ne sme
reducirati na interpretacijo učnih vsebin, saj je didaktika učnega predmeta
teorija poučevanja učnega predmeta. Torej je področje preučevanja didakti-
ke učnega predmeta vzgojno-izobraževalni proces pri tem predmetu. Tako je
sodobna didaktika usmerjena na razvijanje učenčeve sposobnosti in vzgojo,
saj je pouk vzgojno-izobraževalni proces.

Na področje didaktike učnega predmeta spada tudi razvijanje ustvarjalne-
ga mišljenja, interesov pri učencih, motivacija . . . Poleg omenjenega se didak-
tika učnega predmeta ukvarja s preučevanjem celotne organizacije pouka pri
tem predmetu (Kubale, 2003).

Didaktika matematike je torej pedagoška znanost, ki preučuje in raziskuje
ter posodablja vzgojno-izobraževalno delo pri pouku matematike. Je interdi-
sciplinarna avtonomna znanost s svojo metodologijo raziskovanja. Preučuje
vzgojo in izobraževanje pri pouku matematike na vseh stopnjah in pri izven-
šolskih aktivnostih, vezanih na pouk matematike. Preučuje cilje in naloge po-
uka matematike ter materialno-tehnično plat pri pouku matematike (Kubale,
2003).

Naloge in cilji

Kubale (2003) navaja, da je osnovna naloga didaktike matematike skrb za čim
kvalitetnejše in uspešnejše vzgojno-izobraževalno delo pri pouku matema-
tike. Naloge deli na razvojne in praktične, ki so medsebojno povezane.

Razvojne naloge so tiste, ki zagotavljajo razvoj poučevanja matematike, in
sicer (Kubale, 2003):

77
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84