Page 80 - Kozel, Lea, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Kognitivno-konstruktivistični model pouka matematike v 1. triletju osnovne šole. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 80
aktika matematike

– določanje področja didaktike matematike in njenega mesta v okviru
pedagoške znanosti;

– povezovanje pouka matematike s pedagogiko, z didaktiko, z razvojno
in s pedagoško psihologijo in z drugimi znanostmi;

– določanje ciljev in nalog matematike na različnih stopnjah;
– določanje učne vsebine in katalogov znanj za različne stopnje;
– razvijanje učnih načel o izvajanju pouka matematike;
– razvijanje in posodabljanje metod in oblik dela pri pouku matematike;
– skrb za materialno-tehnično stran pouka matematike;
– razvijanje ustvarjalnosti učencev pri pouku matematike;
– raziskovanje in posodabljanje uspešnosti poučevanja matematike;
– skrb za strokovno in pedagoško usposabljanje učiteljev matematike.

Praktične naloge pouka matematike so tiste, ki se nanašajo na pripravljanje
in izvajanje učnega procesa pri pouku matematike (Kubale, 2003):

– letno pripravljanje učiteljev na vzgojno-izobraževalno delo pri mate-
matiki;

– pripravljanje posameznih učnih tem pri matematiki;
– pripravljanje učnih enot – učnih ur;
– določanje ciljev učnih enot;
– izbiro učnih metod in učnih oblik;
– skrb za primerna učila in učne pripomočke;
– izvajanje učnega procesa v različnih učnih oblikah;
– vertikalno in horizontalno korelacijo pri pouku matematike;
– pripravo domačih nalog;
– preverjanje in ocenjevanje znanja;
– dopolnilno in dodatno delo z učenci.

Načela in metode poučevanja matematike
Učna načela so vodilo učiteljem pri učnem delu in veljajo za vsak izobraževal-
ni proces. Oblikovana so bila na osnovi učne prakse, kot smernice za uspešno
poučevanje. Učna načela se nanašajo na vse delo učnega procesa, na učno
vsebino, metode, sredstva in pripomočke, na organizacijska vprašanja pou-
ka in na spoznavno ter psihološko stran pouka. Učna načela morajo učitelji
upoštevati kot vodilo pri pripravi in izvedbi svojega dela.

Obstajajo različno število in različni nazivi učnih načel, ki se uporabljajo pri
matematiki. Kubale piše o dvanajstih učnih načelih:

– načelo primernosti pouka razvojni stopnji učencev, ki temelji na spo-

78
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85