Page 82 - Kozel, Lea, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Kognitivno-konstruktivistični model pouka matematike v 1. triletju osnovne šole. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 82
aktika matematike

Učne metode so premišljeni, organizirani postopki, uporabljeni v procesu
pouka, ki omogočajo učinkovito usvajanje znanj, spretnosti in delovnih na-
vad učencev ter optimalen razvoj njihovih sposobnosti in interesov.

Razlikujemo več vrst učnih metod, ki se pri pouku medsebojno dopolnju-
jejo in izmenjujejo ter s tem vplivajo na kvaliteto vzgojno-izobraževalnega
dela, saj učne metode pomenijo načine uresničevanja načrtovanih ciljev in
nalog pouka pri posameznem predmetu. Na izbiro učnih metod vplivajo
učna vsebina, tip učne ure, etapa učne enote, sposobnost učencev, število
učencev, opremljenost šole, čas, ki je na voljo, in učiteljeva osebnost (Kubale,
2003).

Kubale (2003) navaja naslednje učne metode:

– metoda razgovora je način dela v obliki dialoga med učiteljem in učen-
ci;

– metoda razlage je način dela, ko učitelj ali učenci verbalno razlagajo
delo učne vsebine;

– metoda demonstracije je povezana z materialno-tehnično platjo pou-
ka, z učili in učnimi pripomočki;

– metoda pisnih in grafičnih del;
– metoda reševanja problemov, pri kateri učenje temelji na problemski

situaciji, ki izzove miselne procese pri učencih;
– metoda praktičnih del zadeva vsako obliko praktičnega dela, ki se po-

javlja pri učnih predmetih.

Avtor je mnenja, da si učne metode pri matematiki sledijo po zgoraj nave-
deni razvrstitvi, saj pravi, da se ura matematike vedno začne z razgovorom in
razlago, ki jo dopolnjujejo prikazovanje, grafično oblikovanje, reševanje pro-
blemov in praktično delo učencev.

80
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87