Page 119 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 119
Praktična izpeljava modela problemskega pouka geometrije

Slika . Iskanje vsiljivca

Sklop 
Primarni namen prvega sklopa je ponoviti in poglobiti znanje sedmošolcev o
lastnostih in obsegu likov, ki so ga pridobili v nižjih razredih šolanja. Uvodna
aktivnost je namenjena preverjanju predznanja in ponovitvi, pri čemer je bila
učiteljeva pozornost usmerjena v formalni in neformalni matematični jezik.
Preko tega pri učencih prepoznava morebitne nejasnosti pri že oblikovanih
geometrijskih konceptih, ki so podlaga za oblikovanje novih.

Aktivnosti . sklopa:

. Uvodna aktivnost
. Obsegi trikotnikov in štirikotnikov
. Računanje obsega likov
. Zaključna aktivnost

Aktivnost  – uvodna aktivnost
– Poišči vsiljivca na sliki ., ki ne spada med trikotnike in štirikotnike. To
je ____________________.
Opiši ali nariši, kako bi ga lahko preoblikoval, da ne bi bil več vsiljivec in
bi spadal v eno od skupin.
– Ali obstaja le en način?
– Koliko si jih našel ti?

Učenci poimenujejo lik, ki ne spada med trikotnike in štirikotnike ter ga z
risanjem razdelijo na trikotnike oziroma štirikotnike. Vprašanja pri nalogi na-
kazujejo, da obstaja več kot ena možnost. Učitelj spremlja način razmišljanja
in raziskovanja učencev, pozoren je na njihovo rabo ustrezne terminologije.

Uvodni izziv – problemska naloga iz vsakdanjega življenja
Izbran je primer življenjske situacije (slika .), ki je podprt s slikovno opo-
ro, ob kateri učenec dobi realno predstavo o primeru. Naloga terja premislek
o manjkajočih podatkih, ki so pot do rešitve danega problema. Naloga nudi


   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124