Page 120 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 120
el problemskega pouka geometrije z IKT
Maja in Marko sta opazovala ograjo ob kolovozni poti. Opazila sta, da ograja obdaja pašnik
ter varuje drobnico in krave. Zanimalo ju je, kako dolga je ograja, ki ograjuje pašnik. Pašnik
je preobsežen, da bi izmerila dolžino ograje.
Premisli, katere podatke potrebujeta Maja in Marko, da izračunata dolžino ograje.
Kako bi računanje dolžine ograje povezal z matematičnim znanjem?
Slika . Dolžina ograje (povzeto po Tratar idr., , str. )
Pravokotnik Kvadrat Splošni štirikotnik Trapez
Paralelogram Romb Enakokraki trapez
Raznostranični trikotnik
Enakokraki trikotnik Enakostranični trikotnik Deltoid
Slika . Obsegi trikotnikov in štirikotnikov
povratno informacijo, v kateri je realistični problem najprej preveden v mate-
matični jezik, nato je pojasnjena rešitev. Učenec primerja svojo rešitev z dano
rešitvijo, o njej se lahko pogovori s sošolci. Učitelj spremlja delo učencev, nji-
hove razgovore ter nudi pomoč učencem, ki primera niso razumeli oziroma
uspeli poiskati ustrezne poti do rešitve. Naloga učencem postreže tudi z za-
nimivostjo o sirarstvu na Bohinjskem. Po razrešitvi danega problema učenci
na učne liste zapišejo ugotovitev, da je obseg lika enak vsoti dolžin vseh nje-
govih stranic.
Aktivnost – obsegi trikotnikov in štirikotnikov
Trikotnike in štirikotnike na sliki ustrezno označi (oglišča in stranice) ter za
vsakega zapiši obrazec za obseg. Kvadratu in pravokotniku znaš izračunati
tudi ploščino. Zapiši obrazca.
Na sliki . so narisani in poimenovani trikotniki in štirikotniki. Namen nalo-
ge je ponovitev označevanja danih likov, katerih lastnosti so učenci obravna-
Maja in Marko sta opazovala ograjo ob kolovozni poti. Opazila sta, da ograja obdaja pašnik
ter varuje drobnico in krave. Zanimalo ju je, kako dolga je ograja, ki ograjuje pašnik. Pašnik
je preobsežen, da bi izmerila dolžino ograje.
Premisli, katere podatke potrebujeta Maja in Marko, da izračunata dolžino ograje.
Kako bi računanje dolžine ograje povezal z matematičnim znanjem?
Slika . Dolžina ograje (povzeto po Tratar idr., , str. )
Pravokotnik Kvadrat Splošni štirikotnik Trapez
Paralelogram Romb Enakokraki trapez
Raznostranični trikotnik
Enakokraki trikotnik Enakostranični trikotnik Deltoid
Slika . Obsegi trikotnikov in štirikotnikov
povratno informacijo, v kateri je realistični problem najprej preveden v mate-
matični jezik, nato je pojasnjena rešitev. Učenec primerja svojo rešitev z dano
rešitvijo, o njej se lahko pogovori s sošolci. Učitelj spremlja delo učencev, nji-
hove razgovore ter nudi pomoč učencem, ki primera niso razumeli oziroma
uspeli poiskati ustrezne poti do rešitve. Naloga učencem postreže tudi z za-
nimivostjo o sirarstvu na Bohinjskem. Po razrešitvi danega problema učenci
na učne liste zapišejo ugotovitev, da je obseg lika enak vsoti dolžin vseh nje-
govih stranic.
Aktivnost – obsegi trikotnikov in štirikotnikov
Trikotnike in štirikotnike na sliki ustrezno označi (oglišča in stranice) ter za
vsakega zapiši obrazec za obseg. Kvadratu in pravokotniku znaš izračunati
tudi ploščino. Zapiši obrazca.
Na sliki . so narisani in poimenovani trikotniki in štirikotniki. Namen nalo-
ge je ponovitev označevanja danih likov, katerih lastnosti so učenci obravna-