Page 120 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 120
el problemskega pouka geometrije z IKT

Maja in Marko sta opazovala ograjo ob kolovozni poti. Opazila sta, da ograja obdaja pašnik
ter varuje drobnico in krave. Zanimalo ju je, kako dolga je ograja, ki ograjuje pašnik. Pašnik
je preobsežen, da bi izmerila dolžino ograje.
Premisli, katere podatke potrebujeta Maja in Marko, da izračunata dolžino ograje.
Kako bi računanje dolžine ograje povezal z matematičnim znanjem?

Slika . Dolžina ograje (povzeto po Tratar idr., , str. )

Pravokotnik Kvadrat Splošni štirikotnik Trapez

Paralelogram Romb Enakokraki trapez

Raznostranični trikotnik

Enakokraki trikotnik Enakostranični trikotnik Deltoid

Slika . Obsegi trikotnikov in štirikotnikov

povratno informacijo, v kateri je realistični problem najprej preveden v mate-
matični jezik, nato je pojasnjena rešitev. Učenec primerja svojo rešitev z dano
rešitvijo, o njej se lahko pogovori s sošolci. Učitelj spremlja delo učencev, nji-
hove razgovore ter nudi pomoč učencem, ki primera niso razumeli oziroma
uspeli poiskati ustrezne poti do rešitve. Naloga učencem postreže tudi z za-
nimivostjo o sirarstvu na Bohinjskem. Po razrešitvi danega problema učenci
na učne liste zapišejo ugotovitev, da je obseg lika enak vsoti dolžin vseh nje-
govih stranic.

Aktivnost  – obsegi trikotnikov in štirikotnikov

Trikotnike in štirikotnike na sliki ustrezno označi (oglišča in stranice) ter za
vsakega zapiši obrazec za obseg. Kvadratu in pravokotniku znaš izračunati
tudi ploščino. Zapiši obrazca.

Na sliki . so narisani in poimenovani trikotniki in štirikotniki. Namen nalo-
ge je ponovitev označevanja danih likov, katerih lastnosti so učenci obravna-


   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125