Page 121 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 121
Praktična izpeljava modela problemskega pouka geometrije
Izračunaj obseg štirikotnika z dolžinami stranic: a = , cm; b = cm; c = , cm in d = , cm.
Slika . Računanje obsega štirikotnika (povzeto po Tratar idr., , str. )
DC
Premikaj oglišče C v štirikotniku d = , cm b = , cm
ABCD. Zapisan je obseg štirikotnika
(o = , cm) in dolžine treh stranic. A
Izračunaj dolžino neznane stranice
štirikotnika. a = , cm B
Slika . Računanje neznane stranice štirikotnika (povzeto po Tratar idr., , str. )
vali pred vsebino o obsegih in ploščinah. Učenci ob sliki zapišejo obrazec za
računanje obsega danega lika. Vir povratne informacije pri dani nalogi je uči-
telj, ki spremlja delo učencev, preverja ustreznost oznak in zapisa obrazcev.
Po potrebi usmerja učence.
Aktivnost – računanje obsega likov
Učenci z uporabo interaktivnih nalog iz i-učbenika in didaktičnih iger pono-
vijo in poglobijo znanje o obsegu likov. Povratna informacija se nahaja ob
nalogah. Učitelj spremlja in usmerja delo učencev, preverja ustreznost zapi-
sov ter nudi dodatno pomoč učencem, ki to potrebujejo.
. Podana je direktna naloga o računanju obsega štirikotnika s podanimi
dolžinami stranic (slika .). Učenec vadi risanje skice (vizualna opora
ni dana), izpis podatkov ter sistematičen zapis reševanja naloge. V i-
učbeniku je ob nalogi zagotovljena povratna informacija.
. Sledi indirektna naloga o obsegu štirikotnikov (slika .), v kateri je po-
dan obseg lika, učenec pa mora s slike razbrati dolžine treh stranic ter s
pomočjo vseh danih podatkov izračunati dolžino četrte stranice. Nalo-
ga vsebuje multimedijske gradnike, ki omogočajo premikanje oglišča
C in s tem spreminjanje dolžin dveh stranic. S tem lahko učenec generi-
ra nove primere in ob njih razmisli o odvisnosti dolžin stranic in obsega
danega lika.
. Ob didaktični igri Pastir učenci na zabaven način utrjujejo računanje
obsegov likov. Didaktična igra omogoča sprotno povratno informaci-
jo in informacijo o napredku. Pred začetkom igranja si učenec izbere
Izračunaj obseg štirikotnika z dolžinami stranic: a = , cm; b = cm; c = , cm in d = , cm.
Slika . Računanje obsega štirikotnika (povzeto po Tratar idr., , str. )
DC
Premikaj oglišče C v štirikotniku d = , cm b = , cm
ABCD. Zapisan je obseg štirikotnika
(o = , cm) in dolžine treh stranic. A
Izračunaj dolžino neznane stranice
štirikotnika. a = , cm B
Slika . Računanje neznane stranice štirikotnika (povzeto po Tratar idr., , str. )
vali pred vsebino o obsegih in ploščinah. Učenci ob sliki zapišejo obrazec za
računanje obsega danega lika. Vir povratne informacije pri dani nalogi je uči-
telj, ki spremlja delo učencev, preverja ustreznost oznak in zapisa obrazcev.
Po potrebi usmerja učence.
Aktivnost – računanje obsega likov
Učenci z uporabo interaktivnih nalog iz i-učbenika in didaktičnih iger pono-
vijo in poglobijo znanje o obsegu likov. Povratna informacija se nahaja ob
nalogah. Učitelj spremlja in usmerja delo učencev, preverja ustreznost zapi-
sov ter nudi dodatno pomoč učencem, ki to potrebujejo.
. Podana je direktna naloga o računanju obsega štirikotnika s podanimi
dolžinami stranic (slika .). Učenec vadi risanje skice (vizualna opora
ni dana), izpis podatkov ter sistematičen zapis reševanja naloge. V i-
učbeniku je ob nalogi zagotovljena povratna informacija.
. Sledi indirektna naloga o obsegu štirikotnikov (slika .), v kateri je po-
dan obseg lika, učenec pa mora s slike razbrati dolžine treh stranic ter s
pomočjo vseh danih podatkov izračunati dolžino četrte stranice. Nalo-
ga vsebuje multimedijske gradnike, ki omogočajo premikanje oglišča
C in s tem spreminjanje dolžin dveh stranic. S tem lahko učenec generi-
ra nove primere in ob njih razmisli o odvisnosti dolžin stranic in obsega
danega lika.
. Ob didaktični igri Pastir učenci na zabaven način utrjujejo računanje
obsegov likov. Didaktična igra omogoča sprotno povratno informaci-
jo in informacijo o napredku. Pred začetkom igranja si učenec izbere