Page 123 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 123
Praktična izpeljava modela problemskega pouka geometrije

Ob zaključku prvega sklopa učenci evalvirajo svoje delo in pridobljeno
znanje ter ga povzamejo v obliki miselnega vzorca, opornih točk ali kot sku-
pni zapis na interaktivni tabli. V spletni učilnici in na vodenem učnem listu
najdejo priporočila za domače delo, poglabljanje znanja in nadaljnje učenje.

Sklop 
Namen drugega sklopa je usvajanje znanja o ploščinah štirikotnikov – parale-
lograma, trapeza in deltoida ter ostalih štirikotnikov s pravokotnima diagona-
lama. Učenci preoblikujejo dane štirikotnike v ploščinsko enake like, katerih
ploščino znajo izračunati (pravokotnik, kvadrat, kasneje tudi paralelogram).
Ob tem oblikujejo obrazec za izračun ploščine posameznega štirikotnika. V
nadaljevanju rešujejo vrsto nalog iz vsebin, ki so jih predelali v drugem sklo-
pu.

Aktivnosti . sklopa:

. Uvodna aktivnost
. Ploščina paralelograma
. Ploščina trapeza
. Ploščina deltoida

Aktivnost  – uvodna aktivnost
Uvodna aktivnost je namenjena ponovitvi merjenja ploščine s tlakovanjem,
določanju ploščine likov, narisanih na kvadratni mreži, ter računanju ploščine
pravokotnika in ponovitvi obrazca za izračun ploščine kvadrata.

. Merjenje ploščine s tlakovanjem. Učenci v i-učbeniku rešijo nalogo (sli-
ka .), kjer ploščino merijo s tlakovanjem z nestandardnima enotama.
Na dano nalogo se nanašajo podnaloge in vprašanja na vodenem uč-
nem listu. Ta spodbujajo razmislek o tem, ali imata ploščinsko enaka
lika, ki nista skladna, tudi enaka obsega:

– Skiciraj obe enoti (enoto A in enoto B).
– Kakšna sta po obliki enota A in enota B?
– Kaj lahko poveš o njuni ploščini?
– Ali lahko isto trdimo tudi o njunih obsegih?

Cilj je, da učenci s prekrivanjem, ki ga omogoča multimedijski gradnik,
pridejo do ugotovitve, da sta dana lika ploščinsko enaka ter da ploščin-
sko enaka lika nimata nujno enakega obsega.


   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128