Page 125 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 125
Praktična izpeljava modela problemskega pouka geometrije

Vpiši P za pravilno trditev in N za nepravilno trditev. Ploščino kvadrata izračunamo:

p=a×a p=×a p = a

Slika . Ponovitev obrazca za ploščino kvadrata (povzeto po Tratar idr., , str. )

Opazuj, kako se spreminja štirikotnik. Štirikotnik na prvem mestu predstavlja enoto
za merjenje ploščine vseh štirikotnikov. Odgovori na vprašanja.

(a) Kolikšna je ploščina tretjega štirikotnika?
(b) Za koliko bo ploščina petega štirikotnika večja od ploščine četrtega štirikotnika?

Slika . Problemska naloga o zaporedju (povzeto po Tratar idr., , str. )

. Ponovitev računanja ploščine pravokotnika (naloga brez vizualne opo-
re). Učenec reši nalogo o ploščini pravokotnika iz i-učbenika (slika .),
pri kateri vizualna opora ni dana. Gre za urjenje proceduralnih znanj.
Učenca ob tem učitelj usmerja k sistematičnemu zapisu postopka re-
ševanja. Učno okolje nudi učencu povratno informacijo, možnost po-
novnega reševanja istega primera ali izbiro novega primera.

. Ponovitev obrazca za izračun ploščine kvadrata. Učenec med danimi
obrazci (slika .) izbere obrazce za računanje ploščine kvadrata. Svojo
rešitev lahko preveri.

. Problemska naloga o zaporedju. Posamezni učenci se lotijo tudi reše-
vanja problemske naloge o zaporedju (slika .), ki je povezana s plo-
ščino štirikotnika – paralelograma. V prvem delu naloge učenec določa
ploščino štirikotnika v danem členu zaporedja, pri čemer ima podano
slikovno podporo. V nadaljevanju mora izračunati razliko med plošči-
nama . in . štirikotnika, pri čemer nima več podane slikovne opore.
Lahko si sam skicira . in . sliko ali pa sklepa na podlagi lastnosti dane-
ga zaporedja.
Naloga ne predvideva prehoda na abstraktni nivo, torej simbolnega za-
pisa pravila nadaljevanja zaporedja, čeprav so nekateri učenci ob dolo-
čeni podpori zmožni tudi slednjega.


   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130