Page 126 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 126
el problemskega pouka geometrije z IKT

Slika . Preoblikovanje paralelograma

Pri izpeljavi obrazca za računanje ploščine paralelograma smo paralelogram preoblikovali
v drug lik. Kateri?
Ploščino paralelograma lahko izračunamo na dva načina. Zapiši oba obrazca.

Slika . Zapis obrazca za ploščino paralelograma

Aktivnost  – ploščina paralelograma
. Preoblikovanje paralelograma. Paralelogram na dva različna načina
preoblikuj tako, da mu boš znal izračunati ploščino. Pomagaš si lah-
ko z rezanjem likov iz priloge na zadnji strani gradiva.
Preoblikovanje paralelograma (slika .) je prva izmed aktivnosti pre-
oblikovanja trikotnikov in štirikotnikov v pravokotnik (in kasneje lahko
tudi paralelogram) z namenom izpeljave obrazca za računanje ploščine
izbranega štirikotnika oziroma trikotnika.
Na povezavi v spletni učilnici se nahajajo elektronske prosojnice Raču-
nanje ploščine paralelograma – razlaga, ki učenca vodijo skozi proces
preoblikovanja paralelograma v pravokotnik. Učenec na konkretni rav-
ni samostojno preoblikuje paralelogram v pravokotnik. S tem gradi ge-
ometrijske predstave na konkretnem nivoju, ob slikovni podpori sledi
prehod na raven abstrakcije – simbolni zapis obrazca za ploščino para-
lelograma, ki ga zapiše tudi na voden učni list (slika .).
. Ploščinsko enaki paralelogrami. Sledi aktivnost (slika .), kjer preko in-
teraktivne naloge učenec spozna, da so paralelogrami z enako dolžino
stranice in njej pripadajočo višino ploščinsko enaki. Ugotovitev si zapi-
še kot povzetek na učni list (slika .).
. Ploščina romba. V naslednji aktivnosti učenec raziskuje o obsegu in plo-
ščini romba s podano stranico. Interaktivna naloga (slika .) omogo-
ča, da s pomočjo premikanja oglišča C spreminjamo notranje kote v
rombu (dolžina stranice se pri tem ne spreminja) in ob tem raziskujemo
njegov obseg ter ploščino. Učence usmerja k ugotovitvi, da ima največ-
jo ploščino med danimi rombi kvadrat.


   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131