Page 128 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 128
el problemskega pouka geometrije z IKT

Izračunaj obseg in ploščino paralelograma s podatki a =  cm, b =  cm in va = cm.
o = cm p = cm
Slika . Računanje obsega in ploščine paralelograma (povzeto po Tratar idr., , str.

)

Izračunaj obseg romba s podatki v =  cm in p = , cm.
Obseg romba je cm.
Slika . Računanje ploščine romba (povzeto po Tratar idr., , str. )

D

A
C

B

Izračunaj ploščino kvadrata ABCD. a =  cm

Slika . Geometrijski izziv (povzeto po Tratar idr., , str. )

izračuna dolžino stranice, nato še obseg romba. Učitelj učenca usmeri
k natančnemu risanju skice in sistematičnemu zapisu postopka reševa-
nja. Spletno učno okolje učencu omogoča takojšnjo povratno informa-
cijo in možnost ponovnega reševanja primera ali izbiro novega.
. Geometrijski izziv. Sledi problemska naloga o določanju ploščine kva-
drata (slika .). Dana je slikovna opora, pri čemer je učencu lahko v
pomoč tudi mreža, na kateri so narisani kvadrati. Naloga je zahtevna.
Učenec mora vztrajati v procesu sklepanja, da pride do ugotovitve ozi-
roma rešitve. Naloga učencu nudi povratno informacijo.

Aktivnost  – ploščina trapeza

Učenci imajo pred seboj izziv preoblikovanja trapeza v štirikotnik, katerega
ploščino znajo izračunati. Pomagajo si lahko z dvema animacijama, ki prika-
zujeta dve različni preoblikovanji trapeza – v prvi je prikazano preoblikovanje
trapeza v pravokotnik, v drugi v paralelogram. Odprta je tudi tretja možnost,
ki jo učenec lahko poišče sam. Ugotovitve zapiše na voden učni list.


   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133