Page 127 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 127
Praktična izpeljava modela problemskega pouka geometrije
DC

Preberi podatke va =  cm
s prikaza in izra-
čunaj ploščino
paralelograma.
S premikanjem
oglišča C dobiš
nove primere.
Kaj ugotoviš?

A a =  cm B

Slika . Naloga o ploščini paralelograma s slikovno podporo (povzeto po Tratar idr., ,
str. )

Zapiši ugotovitev, ki velja za paralelograme, ki se ujemajo v dolžini stranice in njej
pripadajoče višine!

Slika . Ploščinsko enaki paralelogrami

Izračunaj ob- D C
seg in ploščino A a =  cm B va = , cm
romba. Podat-
ke preberi s pri-
kaza. S premi-
kanjem oglišča
C dobiš nove
primere. Kateri
romb ima naj-
večjo ploščino?

Slika . Ploščina romba (povzeto po Tratar idr., , str. )

. Računanje ploščine paralelograma. Sledi direktna naloga o računanju
ploščine in obsega paralelograma brez slikovne opore. Vsi podatki, ki
so potrebni za izračun, so dani. Učenec dobi takojšnjo povratno infor-
macijo, ima možnost ponovnega reševanja primera ali izbiro novega
(slika .).

. Računanje obsega romba s podano ploščino. Gre za indirektno nalogo
o računanju dolžine stranice romba in njegovega obsega pri dani plo-
ščini ter višini (slika .). Naloga je brez slikovne opore. Učenec najprej


   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132