Page 130 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 130
el problemskega pouka geometrije z IKT
D c = cm C
Preberi podatke s prikaza va = cm B
in izračunaj ploščino trapeza. S A a = cm
premikanjem oglišča C dobiš
nove primere. Oblikuj tudi
enakokrake trapeze.
Slika . Računanje ploščine trapeza (povzeto po Tratar idr., , str. )
Ploščina enakokrakega trapeza z dolžino osnovnice cm, dolžino kraka cm in višino cm
je cm. Izračunaj dolžino druge osnovnice in obseg tega trapeza.
Slika . Računanje ploščine trapeza (povzeto po Tratar idr., , str. )
nost usmerja tudi v sistematičen zapis poteka reševanja. Naloga nudi
povratno informacijo, možnost ponovnega reševanja ali pa spreminja-
nja vhodnih parametrov s premikanjem oglišča C.
V nadaljevanju lahko učenec izbira med nalogami v i-učbeniku ali nalo-
gami v drugem spletnem okolju, preko katerih razvija in utrjuje znanje
o ploščini trapeza. Povezave učenec najde v spletni učilnici.
Računanje ploščine trapeza lahko utrjujemo tudi v učnem okolju That
Quiz¹ Z izbiro različnih parametrov lahko učenec izbira med direktnimi
in indirektnimi nalogami ter izbira njihovo težavnost. Vsaka naloga vse-
buje vizualno oporo, ob kateri učenec vadi tako branje podatkov s slike
kot računanje ploščine trapeza. Pri tem si lahko pomaga tudi z zapisom
v zvezek. Gre za razvoj in urjenje proceduralnih znanj, kjer ni poudarka
na sistematičnem zapisu postopka. Veliko vlogo ima vizualizacija. Ti-
skani učbeniki namreč ne zagotavljajo tako velikega nabora podobnih
nalog s slikovno oporo.
Sledi reševanje indirektne naloge v i-učbeniku brez slikovne opore (sli-
ka .). Podane so ploščina enakokrakega trapeza, dolžina osnovnice
in dolžina kraka. Izračunati je potrebno dolžino druge osnovnice in ob-
seg trapeza.
Sledi reševanje indirektne naloge brez slikovne opore (slika .). Poda-
ni sta ploščina trapeza ter njegova višina. Izračunati je potrebno dolžino
druge osnovnice in obseg trapeza.
Naslednja naloga je problemska naloga (slika .), kjer učenec v koor-
¹ Glej https://www.thatquiz.org/sl-/?-jo-la-pt.
D c = cm C
Preberi podatke s prikaza va = cm B
in izračunaj ploščino trapeza. S A a = cm
premikanjem oglišča C dobiš
nove primere. Oblikuj tudi
enakokrake trapeze.
Slika . Računanje ploščine trapeza (povzeto po Tratar idr., , str. )
Ploščina enakokrakega trapeza z dolžino osnovnice cm, dolžino kraka cm in višino cm
je cm. Izračunaj dolžino druge osnovnice in obseg tega trapeza.
Slika . Računanje ploščine trapeza (povzeto po Tratar idr., , str. )
nost usmerja tudi v sistematičen zapis poteka reševanja. Naloga nudi
povratno informacijo, možnost ponovnega reševanja ali pa spreminja-
nja vhodnih parametrov s premikanjem oglišča C.
V nadaljevanju lahko učenec izbira med nalogami v i-učbeniku ali nalo-
gami v drugem spletnem okolju, preko katerih razvija in utrjuje znanje
o ploščini trapeza. Povezave učenec najde v spletni učilnici.
Računanje ploščine trapeza lahko utrjujemo tudi v učnem okolju That
Quiz¹ Z izbiro različnih parametrov lahko učenec izbira med direktnimi
in indirektnimi nalogami ter izbira njihovo težavnost. Vsaka naloga vse-
buje vizualno oporo, ob kateri učenec vadi tako branje podatkov s slike
kot računanje ploščine trapeza. Pri tem si lahko pomaga tudi z zapisom
v zvezek. Gre za razvoj in urjenje proceduralnih znanj, kjer ni poudarka
na sistematičnem zapisu postopka. Veliko vlogo ima vizualizacija. Ti-
skani učbeniki namreč ne zagotavljajo tako velikega nabora podobnih
nalog s slikovno oporo.
Sledi reševanje indirektne naloge v i-učbeniku brez slikovne opore (sli-
ka .). Podane so ploščina enakokrakega trapeza, dolžina osnovnice
in dolžina kraka. Izračunati je potrebno dolžino druge osnovnice in ob-
seg trapeza.
Sledi reševanje indirektne naloge brez slikovne opore (slika .). Poda-
ni sta ploščina trapeza ter njegova višina. Izračunati je potrebno dolžino
druge osnovnice in obseg trapeza.
Naslednja naloga je problemska naloga (slika .), kjer učenec v koor-
¹ Glej https://www.thatquiz.org/sl-/?-jo-la-pt.