Page 130 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 130
el problemskega pouka geometrije z IKT

D c =  cm C

Preberi podatke s prikaza va =  cm B
in izračunaj ploščino trapeza. S A a =  cm
premikanjem oglišča C dobiš
nove primere. Oblikuj tudi
enakokrake trapeze.

Slika . Računanje ploščine trapeza (povzeto po Tratar idr., , str. )

Ploščina enakokrakega trapeza z dolžino osnovnice  cm, dolžino kraka  cm in višino  cm
je  cm. Izračunaj dolžino druge osnovnice in obseg tega trapeza.

Slika . Računanje ploščine trapeza (povzeto po Tratar idr., , str. )

nost usmerja tudi v sistematičen zapis poteka reševanja. Naloga nudi
povratno informacijo, možnost ponovnega reševanja ali pa spreminja-
nja vhodnih parametrov s premikanjem oglišča C.
V nadaljevanju lahko učenec izbira med nalogami v i-učbeniku ali nalo-
gami v drugem spletnem okolju, preko katerih razvija in utrjuje znanje
o ploščini trapeza. Povezave učenec najde v spletni učilnici.
Računanje ploščine trapeza lahko utrjujemo tudi v učnem okolju That
Quiz¹ Z izbiro različnih parametrov lahko učenec izbira med direktnimi
in indirektnimi nalogami ter izbira njihovo težavnost. Vsaka naloga vse-
buje vizualno oporo, ob kateri učenec vadi tako branje podatkov s slike
kot računanje ploščine trapeza. Pri tem si lahko pomaga tudi z zapisom
v zvezek. Gre za razvoj in urjenje proceduralnih znanj, kjer ni poudarka
na sistematičnem zapisu postopka. Veliko vlogo ima vizualizacija. Ti-
skani učbeniki namreč ne zagotavljajo tako velikega nabora podobnih
nalog s slikovno oporo.
Sledi reševanje indirektne naloge v i-učbeniku brez slikovne opore (sli-
ka .). Podane so ploščina enakokrakega trapeza, dolžina osnovnice
in dolžina kraka. Izračunati je potrebno dolžino druge osnovnice in ob-
seg trapeza.
Sledi reševanje indirektne naloge brez slikovne opore (slika .). Poda-
ni sta ploščina trapeza ter njegova višina. Izračunati je potrebno dolžino
druge osnovnice in obseg trapeza.
Naslednja naloga je problemska naloga (slika .), kjer učenec v koor-

¹ Glej https://www.thatquiz.org/sl-/?-jo-la-pt.


   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135