Page 129 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 129
Praktična izpeljava modela problemskega pouka geometrije

 cm

Določi ploščino šti-
rikotnika. Pomagaj
si s prikazom.

Slika . Preoblikovanje trapeza v pravokotnik (povzeto po Tratar idr., , str. )

Izračunaj ploščino D c = , cm C

trapeza s podatki

a = , cm, b = ,

cm, c = , cm, d =

cm in v = cm. Naj-

prej poglej preobli- d =  cm va =  cm d = , cm
a = , cm B
kovanje trapeza na

naslednjem prika-

zu. Opiši preobliko-

vanje in postopek

računanja ploščine

trapeza. A

Slika . Preoblikovanje trapeza v paralelogram (povzeto po Tratar idr., , str. )

. Preoblikovanje trapeza v pravokotnik. Dano animacijo (slika .) je
učenec že spoznal pri določanju ploščine likov na kvadratni mreži. Ra-
ziskave dokazujejo (Güler in Çiltaş, ), da si bolje zapomnimo vse-
bino, če je ta obogatena z vizualno oporo. Tako predvidevamo, da se
bo lahko učenec hitreje osredotočil na podrobnosti animacije, ki so
bistvene za zapis obrazca za računanje ploščine trapeza. Gre za zapis
kompleksnega obrazca. Pomembno je, da je dejavnost osmišljena z
natančno refleksijo.

. Preoblikovanje trapeza v paralelogram. Druga možnost preoblikovanja
trapeza je preoblikovanje v paralelogram. Učenec s pomočjo animacije
spozna postopek preoblikovanja, preko katerega bo oblikoval obrazec
za računanje ploščine trapeza. Tretja možnost je preoblikovanje trape-
za v paralelogram, in sicer tako, da prvotnemu trapezu dodamo še en
skladen trapez, ki ga zasukamo za °.

. Računanje ploščine trapeza. Učenec reši direktno nalogo o ploščini tra-
peza (slika .). Podatke pridobi s slike. Vadi uporabo obrazca, pozor-


   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134