Page 131 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 131
Praktična izpeljava modela problemskega pouka geometrije

Izračunaj dolžini osnovnic trapeza s ploščino  cm in višino  cm. Dolžini osnovnic naj
bosta v celih centimetrih. Zapiši vse možnosti.
Slika . Računanje osnovnice in obsega trapeza (povzeto po Tratar idr., , str. )

5

4

V koordinatno mrežo

nariši točki (,) in (,), 3

ki sta oglišči osnovnice

enakokrakega trapeza. 2
Nariši še točko (,),

ki je oglišče druge

osnovnice. Nariši četrto 1
oglišče in enakokraki

trapez. Trapezu

izračunaj ploščino. 0 6 7
012345

Slika . Trapez v koordinatni mreži (povzeto po Tratar idr., , str. )

dinatno mrežo nariše dane točke ter glede na lastnosti trapeza poišče
četrto oglišče. Sledi računanje ploščine danega trapeza. Učenci imajo
na vodenih učnih listih narisano koordinatno mrežo, ki je namenjena
zabeležkam o zapisu oziroma risanju točk v koordinatno mrežo.

Aktivnost  – ploščina deltoida
Učenci pri raziskovanju o ploščini deltoida samostojno izbirajo učno pot – po-
tek raziskovanja. Po uvodnem primeru (slika .) lahko izbirajo med predsta-
vitvijo (slika .), ki jih vodi skozi proces preoblikovanja deltoida v pravoko-
tnik, kjer lahko deltoid iz papirja preoblikujejo tudi sami. Učenci se za konkre-
tno aktivnost niso odločali, zadoščala jim je slikovna ponazoritev v predstavi-
tvi. Druga možnost je bila obravnava ploščine deltoida s pomočjo aktivnosti
v i-učbeniku (slika .).

Po zaključku obravnave je sledilo (podobno kot v prejšnjih aktivnostih) re-
ševanje različnih nalog o ploščini deltoida.

. Uvodni primer (slika .).
. Ploščina deltoida (slika .).


   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136