Page 135 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 135
epne ugotovitve 

Hiter tehnološki razvoj ima velik vpliv na vsa področja družbe, tudi na po-
dročje izobraževanja. Tradicionalni pristopi pri poučevanju niso več učinkovi-
ti, saj so za učinkovito učenje potrebni aktivnost učencev, motivacija in zmo-
žnost povezovanja obstoječega znanja z novimi informacijami ter prenos in
uporaba znanja v novih situacijah. Motivacijo učencev lahko dosežemo na
različne načine – z uporabo ustreznega pristopa, ki spodbuja aktivno vlogo
učenca v procesu učenja, s pripravo oz. z izbiro didaktično pestrega učne-
ga okolja, ki omogoča individualizacijo in personalizacijo učenja, kjer učenec
soustvarja učno pot in cilje dosega na njemu ustrezen način (zagotavljanje
različnih reprezentacij), z izbiro učnih sredstev, ki so del vsakdana otrok (upo-
raba (tabličnega) računalnika je učencem bližja kot reševanje nalog tipa pa-
pir – svinčnik), z individualiziranim pristopom k otroku, kjer virtualna učna
okolja učitelju omogočajo širše možnosti prilagajanja raznolikim skupinam
učencev itd.

Eden od namenov pričujoče monografije je učiteljem matematike pribli-
žati kognitivno-konstruktivističen način poučevanja matematike z uporabo
IKT. Pri tem smo želeli, da bi uvideli nujnost spremembe načina poučevanja
– od transmisijskega k transformacijskemu – ter vanj vnesli sodobnejše me-
tode učenja in poučevanja ter s tem zagotovili aktivno udeležbo učencev v
procesu izgrajevanja znanja.

Zaradi naštetih razlogov in izsledkov nacionalnih ter mednarodnih raziska-
ve smo razvili in v praksi preizkusili model problemskega pouka geometrije z
uporabo IKT v . razredu osnovne šole. V oblikovanem modelu problemske-
ga pouka učenci osnovne geometrijske pojme usvajajo z uporabo IKT (sa-
mostojno raziskovanje z uporabo e-gradiv, z uporabo i-učbenika, z didaktič-
nimi igrami in s simulacijami idr.), h geometriji pristopajo problemsko ter ta-
ko razvijajo znanja in strategije za uspešno reševanje različnih geometrijskih
problemov ter problemov iz vsakdanjega življenja. Pri tem so poudarjeni po-
membna vloga rabe IKT pri spodbujanju individualizacije učnega procesa,
njen vpliv na enostavnejšo vizualizacijo osnovnih geometrijskih pojmov ter
raziskovanje in reševanje geometrijskih problemov. Dejavnosti temeljijo na
raziskovanju, spodbujajo sodelovanje med učenci ter izmenjavo mnenj. Ta-
ko učenci sooblikujejo pouk ter sprejemajo smiselne odločitve, povezane z
njihovimi lastnimi izkušnjami iz vsakdanjega življenja.


   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140