Page 24 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 24
aktika matematike v osnovni šoli

– učenje in znanje se manifestirata z različnostjo pogledov in mnenj;
– učenje je proces povezovanja specializiranih informacijskih virov;
– znanje lahko obstaja zunaj človeka;
– odločilna je sposobnost vedeti več;
– za posodabljanje znanja je odločilno vzdrževanje povezav;
– temeljna sposobnost je sposobnost prepoznavanja povezav med po-

dročji, zamislimi in koncepti;
– temeljno načelo učenja je pridobivanje najaktualnejšega znanja.

Novost konektivizma, v primerjavi s t. i. tradicionalnimi teorijami učenja, je
izpostavljanje tehnologije kot vira znanja.

Vloga učitelja je v konekcionistični teoriji spremenjena – po Fisherju ni več
posredovalec znanja, ne usmerjevalec, temveč prevzema vlogo »administra-
torja mreže«, to je upravljavca, ki učence usmerja k virom oziroma priložno-
stim učenja, in skrbnika, ki vodi in spodbuja učenčevo raziskovanje (Siemens,
).

Kritiki konektivizma poudarjajo, da dejansko ne gre za novo teorijo učenja,
saj načela konektivizma vključujejo t. i. tradicionalne teorije učenja. Konekti-
vizem se lahko uporabi kot vodilo oziroma teorija za razvoj obstoječih teorij
poučevanja v globaliziranem in povezanem svetu, ne pa kot samostojna te-
orija (Ally, ). Vendar kljub omenjenemu Duke, Harper in Johnston ()
poudarjajo, da je konektivizem pomembna miselna šola, ki jo lahko aplicira-
mo na današnjo uporabo tehnologije pri pouku.

Nobena od omenjenih teorij učenja ne zajema vseh vidikov učenja, vendar
lahko iz vsake izberemo elemente, ki so pomembni pri poučevanju matema-
tike in ki pripomorejo k uspešni izgradnji znanja učencev. Prav tako imajo
teorije učenja pomemben vpliv na poučevanje z uporabo IKT ter na proces
ustvarjanja e-gradiv.

Najboljše teorije torej ni. Bistveno je, da učitelj pozna različne teorije in pri-
stope, njihove prednosti in pomanjkljivosti ter možnosti za vpeljavo. Izhodi-
šče za učitelje je učni načrt in v njem predvideni pristopi z namenom dosega-
nja učnih ciljev, ki jih učni načrt predpisuje. Ti učitelja usmerjajo k prilagoditvi
poučevanja konstruktivističnim vrednotam (Mergel, ).

Raziskovanje učenja se je v zadnjih dveh desetletjih preselilo v učilnice in
s tem veliko prispevalo k razumevanju učenja različnih predmetov ter razu-
mevanju metod poučevanja, ki spodbujajo produktivno učenje. Nastale so
smernice, ki pomagajo pri oblikovanju inovativnih učnih okolij za reševanje
problemov in razvijanju instrumentov za nadzorovanje učenja in poučeva-
nja, vendar je še vedno prisoten velik razkorak med raziskovanjem in prakso


   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29