Page 32 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 32
aktika matematike v osnovni šoli

nji ter njihov prenos in uporabo v življenjskih situacijah. Tako izgrajeno
znanje postane temelj za nove informacije, ki se v procesu učenja inte-
grirajo v obstoječo mentalno mrežo posameznika, pri čemer se vzpo-
stavljajo vzročno-posledične zveze med že znanim in novim. Tako na-
staja mentalni oziroma reprezentacijski model, ki vsebuje številne po-
vezave med dejstvi, procesi in koncepti ter predstavlja nabor možnosti
za njihovo uporabo. Skozi izkušnjo učenja se model razvija skozi vse
življenje.
. Analiziranje in interpretacija informacij – učenje z raziskovanjem je pro-
cesno (in ne vsebinsko) naravnano. Temelji na predpostavki, da učenje
ni le pomnjenje podatkov oziroma dejstev. Učenci se učijo analizirati in
interpretirati pridobljene informacije in ne zgolj pomniti pravilne od-
govore.
. Povratna informacija in učenje na napakah – Bruner izpostavlja, da se
učenje ne zaključi oziroma nastane, ko poiščemo pravi odgovor oziro-
ma rezultat. Učimo se tudi preko napak. Učenje z raziskovanjem se ne
osredotoča na iskanje pravega končnega rezultata, ampak na novosti,
ki jih odkrijemo v samem procesu raziskovanja. Tu ima učitelj pomemb-
no vlogo – slediti procesu učenja učenca in ga usmerjati, spodbujati
in voditi z dajanjem smiselne in premišljene sprotne povratne infor-
macije.

Brunerjevo idejo zasleduje tudi učni načrt za matematiko, kjer je med pri-
poročili zapisano, da naj učenci matematiko spoznavajo najprej prek izkustva
materialnega sveta, nato prek govornega jezika, ki generalizira to izkustvo, v
naslednji fazi prek slike in prikazov ter šele nazadnje na simbolni in abstrak-
tni ravni. Ena izmed pomembnejših nalog učenja in poučevanja matematike
v osnovni šoli je tudi razvoj sposobnosti učencev za nadaljnje delo in izobra-
ževanje (Žakelj idr., ).

Reprezentacije
Kar slišim, pozabim, kar vidim, si zapomnim,
kar naredim, razumem in znam.

Kitajski rek

Pouk matematike je namenjen graditvi pojmov in povezav, spoznavanju ter
učenju postopkov, ki posamezniku omogočajo vključitev v sistem (matema-
tičnih) idej in posledično v kulturo, v kateri živimo. Osnovnošolski pouk mate-
matike obravnava temeljne in za vsakogar pomembne matematične pojme,


   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37