Page 37 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 37
Reprezentacije

Spreminjaj dolžini daljic a in b. Razišči, a b
v katerih primerih lahko sestaviš triko- c
tnik in v katerih primerih trikotnika ne
moreš sestaviti. Preveri pravilnost trdi-
tev.
Če z zapisanimi dolžinami stranic lah-
ko sestaviš trikotnik, vpiši D. Če trikot-
nika ne moreš sestaviti, vpiši N.

c =  cm, a =  cm, b =  cm
c =  cm, a =  cm, b =  cm
c =  cm, a =  cm, b =  cm

Slika . Trikotniško pravilo (povzeto po Tratar idr., , str. )

matematični pojem). Po Markovcu () je uporaba didaktičnega materiala
brez verbaliziranja nesmiselna, saj učencev ne vodi do višjih miselnih pro-
cesov, kar je bistveni razlog uporabe didaktičnega materiala pri poučevanju
matematike (Hodnik Čadež, ).

Pokažimo primer reprezentacije z virtualnimi objekti z uporabo simulacije
v i-učbeniku. Na sliki . je predstavljen primer enaktivne reprezentacije, ki
ustreza konkretni ravni. Dejavnost spodbuja razvoj osnovnih znanj. Gre za
proces spoznavanja oziroma raziskovanja trikotniškega pravila.

Grafične reprezentacije

Grafične reprezentacije so v matematiki na razredni stopnji najbolj zastopa-
ne pri ponazarjanju matematičnih idej. Matematični učbeniki, delovni zvezki
ter drugo matematično gradivo so polni grafičnih reprezentacij, ki se med
seboj razlikujejo po domiselnosti, izvirnosti ter korektnosti. Nekatere so celo
matematično vprašljive in didaktično neustrezne (Hodnik Čadež, ).

Grafične reprezentacije vsebujejo slikovne ponazoritve. Pomembno je, da
učitelj tudi pri oblikovanju e-gradiv načrtuje dejavnosti, pri katerih učen-
ci opazujejo grafične ponazoritve ter dejavnosti, kjer grafične ponazoritve
ustvarjajo sami. Na sliki . je predstavljen primer grafične reprezentacije.

Ključen je razmislek o tem, kaj slika prikazuje. Ali prikazuje tisto, kar vidim
(npr. pravi kot v trikotniku), ali je to lahko kateri koli kot. V katerem primeru
lahko sliki popolnoma verjamem, v katerem primeru mi slika služi le kot pod-
pora za nekaj, česar na njej neposredno ni mogoče razbrati? Pomembno je
sprejeti oziroma določiti pravila grafičnega ponazarjanja matematičnih idej
glede na matematično vsebino in spodbujati diskusijo pri učencih, ko pride
do različnih interpretacija (Hodnik Čadež, ).


   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42