Page 38 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 38
aktika matematike v osnovni šoli

C
γ = °

ba

α′ c β = °
° B

° α = °

A

Slika . Primer grafične reprezentacije – vsota notranjih kotov trikotnika
(povzeto po Tratar idr., , str. )

Preglednica . Most od konkretnega proti abstraktnemu

Konkretna Grafična reprezentacija Reprezentacija z
reprezentacija matematičnimi simboli
Semikonkretna Semiabstraktna

Ploščino paralelogra- Ploščino paralelogra- Ob splošni skici para- Obrazec za ploščino
ma določimo tako, da ma z danimi dimen- lelograma brez danih paralelograma zapi-
model paralelograma zijami, ki je narisan dimenzij ozavestimo šemo z matematični-
(fizično) preoblikuje- v koordinatni mreži, postopek računanja mi simboli.
mo v model pravoko- določimo tako, da ga ploščine paralelogra-
tnika, ki je posebna grafično preoblikuje- ma.
oblika paralelogra- mo v ploščinsko enak
ma, ki mu določimo pravokotnik.
ploščino.

Opombe Povzeto po Heddens ().

Grafične reprezentacije predstavljajo nekakšen most med konkretnimi re-
prezentacijami in reprezentacijami z matematičnimi simboli. Heddens ()
je most, ki vodi od konkretnega proti abstraktnemu, predstavil kot most gra-
fičnih reprezentacij, ki so bodisi polkonkretne bodisi polabstraktne. Slednje
bomo predstavili na primeru obravnave pojma ploščine paralelograma (pre-
glednica .). Pri učenju matematike se torej srečujemo z različnimi grafičnimi
reprezentacijami, ki za učenca niso nujno enostavnejše od konkretnih. Izbiro
grafične reprezentacije določata narava matematičnega pojma in uporaba
konkretnega materiala pri obravnavi tega pojma. Ključno je sprotno vzpo-
stavljanje povezav med različnimi reprezentacijami (Hodnik Čadež, ).

Matematični simboli

V procesu zgodnjega učenja matematike je rokovanje s simboli tesno pove-
zano s konkretnimi in z grafičnimi reprezentacijami, v tretji triadi učenci pre-


   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43