Page 43 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 43
Reprezentacije

Preglednica . Kako je znanje skonstruirano

Vrsta Predpostavke o učenju znanja Primeri teorij

Zunanja Znanje je pridobljeno s konstruiranjem reprezentacij zuna- Procesiranje
usmerjenost njega sveta. Neposredno poučevanje, povratne informacije informacij
in razlage vplivajo na učenje. Znanje je pravilno glede na to,
kako odraža stvari, kakršne so v resnici v zunanjem svetu.

Notranja Znanje je skonstruirano s transformiranjem, organiziranjem Piaget
usmerjenost in reorganiziranjem že obstoječega znanja. Znanje ni zrcalo
zunanjega sveta, čeprav izkušnje vplivajo na mišljenje in mi-
šljenje vpliva na izkušnje. Raziskovanje in odkrivanje sta po-
membnejša kot poučevanje.

Zunanja in Konstruiranje znanja temelji na socialnih interakcijah. Zna- Vigotski
notranja nje odraža zunanji svet, prečiščen in pod vplivom kulture, je-
motivacija zika, prepričanj, interakcijah z drugimi, neposrednim pouče-
vanjem in modeliranjem. Vodeno odkrivanje, poučevanje,
modeli in vodenje vplivajo na učenje, prav tako tudi posa-
meznikovo predznanje, prepričanje in mišljenje.

Opombe Povzeto po Moshman ().

kvadrata. Formalna definicija zagotavlja utemeljitev, ki utemeljuje vse
večkotnike, ne le kvadratov.

Učenje uporablja strukture zunanjega in notranjega sveta

Vedno znova se zastavlja vprašanje, kako zasnovati proces učenja, da bodo
učenci napredovali v miselnem razvoju ter dosegali kakovostno znanje. Zu-
nanji in notranji dejavniki usmerjajo konstruiranje znanja. Znanje nastaja z
interakcijo notranjih (kognitivnih) in zunanjih (okoliških in socioloških) de-
javnikov. Preglednica . povzema tri splošne razlage načina konstruiranja
znanja.

Večina konstruktivistov je prepričanih, da ljudje ne moremo neposredno
zaznavati sveta, ampak ga moramo prefiltrirati skozi svoje razumevanje. Ven-
dar pa nekatere teorije, kot je procesiranje informacij, predpostavljajo, da je
svet dostopen. Posameznik lahko dojame objektivno realnost, čeprav je kon-
struiranje znanja osebno in lahko vključuje zmotne predstave o delovanju
sveta. Npr., učenci lahko sami skonstruirajo postopek seštevanja, ki je pov-
sem napačen.

Drugi konstruktivisti, vključno s Piagetom in Vigotskim, pa ne govorijo o
pravilnih zaznavah, ampak o logičnih, smiselnih interpretacijah. Kljub temu
pa so prepričani, da lahko poznamo svet, ker je konstrukcija znanja raciona-
len proces, nekatere konstrukcije pa so boljše kot druge – bolj logične, ve-
ljavne in opravičljive (Woolfolk, ).


   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48