Page 45 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 45
Reprezentacije

x y z
Slika . Transformacija

Primer: Transformacija (povzeto po Japelj Pavešić, ). Kateri od naslednjih
transformacij, v navedenem vrstnem redu, lahko uporabimo, da slika x po-
stane slika y in nato slika z (slika .).

A zrcaljenje in nato premik
B zrcaljenje in nato / obrata v smeri urinega kazalca
C / obrata in nato premik
D / obrata v smeri, nasprotni urnemu kazalcu, in nato zrcaljenje

Za rešitev naloge je potrebno ne le branje od leve proti desni, temveč tudi
od vrha navzdol in obratno. Pri vsakem odgovoru posebej se moramo vrniti
k sliki in razmisliti, kaj se zgodi z likom po opisani transformaciji.

Učenje je učinek prepletanja motivacije in kognitivnih procesov

Želja po učenju je seveda odvisna od mnogih dejavnikov. Učenčeva motiva-
cija za učenje lahko izhaja iz njegove želje, da pokaže sebi in drugim, da lahko
doseže uspeh, iz zadovoljstva z učnimi materiali, iz spodbud in podpore, ki
jih dobiva od drugih, ali iz želje po učenju. V literaturi zasledimo delitev na
notranjo in zunanjo motivacijo. McMeniman () poudarja, da je notranja
motivacija povezana z željo po učenju, spodbuja pojmovno učenje in vodi
k ustvarjalnemu mišljenju. Pri zunanji motivaciji pa se posameznik uči zara-
di zunanjega vzroka (Race, ). To so lahko ocene, pritiski staršev, nagrada
ob koncu šolskega leta. Govorimo o situacijah, kadar učencu snov ali tema ni
zanimiva, ko gre za učno snov ali tematiko, ki se je stežka nauči, vendar pe-
lje k drugi zanimivejši temi, ob kateri se mora izkazati sposobnega na nekem
področju, preden sam ugotovi, ali ga to področje zanima in ali bi se želel o
njem česa naučiti, ko doživlja pritisk od drugih, nima pa želje po učenju, ali ko
se mora učiti zaradi ocen. Rezultati študije (Watkins in Akande, ) kažejo,
da motivacija pomembno vpliva na izbiro učenčevih učnih strategij.

Povezanost med učno motivacijo in učnimi strategijami se kaže v treh obli-


   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50