Page 48 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 48
aktika matematike v osnovni šoli

Premikaj oblišči C in D. Opazuj D C
kote trikotnika. izračunaj: δ′ = ° δ = ° γ′ = ° γ = °

(a) vsoto velikosti notranjih α′ = ° α = ° β′ = ° β = °
kotov štirikotnika, A B
(b) vsoto velikosti zunanjih
kotov štirikotnika,
(c) vsoto velikosti notranjega
in njemu priležnega kota
štirikotnika.

Slika . Primer dejavnosti za razvoj osnovnih znanj (povzeto po Tratar idr., , str. )

. taksonomska raven: proceduralno znanje:

– rutinska proceduralna znanja (izvajanje rutinskih postopkov)
– kompleksna proceduralna znanja (izvajanje kompleksnih postopkov)

. taksonomska raven: problemsko znanje:

– reševanje in raziskovanje problemov:
– strategije za reševanje problemov
– aplikativna znanja – uporaba specifičnega znanja

Osnovna znanja in vedenja obsegajo poznavanje pojmov in dejstev ter pri-
klic znanja:

– poznavanje posameznosti: reproduktivno znanje, znanje izoliranih in-
formacij in faktografije;

– poznavanje specifičnih dejstev: znanje definicija, formul, aksiomov, iz-
rekov, odnosov, osnovnih lastnosti (Pitagorov izrek, p = a × b, lastnosti
likov . . .);

– poznavanje terminologije: seznanjenost z osnovnimi simboli in ter-
minologijo (vzporednost, pravokotnost, +, –, ; pravokotnik, funkcija,
enačba, kilogram);

– poznavanje klasifikacij in kategorij: prepoznavanje in klasifikacija raz-
ličnih matematičnih objektov, npr. funkcije, enačbe, množice.

Na sliki . je prikazan primer dejavnosti za razvoj osnovnih znanj, kjer uče-
nec preiskuje lastnosti notranjih in zunanjih kotov štirikotnika.

Konceptualno znanje je razumevanje pojmov in dejstev. Obsega oblikova-
nje pojmov, strukturiranje pojmov in poznavanje relevantnih dejstev:


   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53