Page 48 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 48
aktika matematike v osnovni šoli
Premikaj oblišči C in D. Opazuj D C
kote trikotnika. izračunaj: δ′ = ° δ = ° γ′ = ° γ = °
(a) vsoto velikosti notranjih α′ = ° α = ° β′ = ° β = °
kotov štirikotnika, A B
(b) vsoto velikosti zunanjih
kotov štirikotnika,
(c) vsoto velikosti notranjega
in njemu priležnega kota
štirikotnika.
Slika . Primer dejavnosti za razvoj osnovnih znanj (povzeto po Tratar idr., , str. )
. taksonomska raven: proceduralno znanje:
– rutinska proceduralna znanja (izvajanje rutinskih postopkov)
– kompleksna proceduralna znanja (izvajanje kompleksnih postopkov)
. taksonomska raven: problemsko znanje:
– reševanje in raziskovanje problemov:
– strategije za reševanje problemov
– aplikativna znanja – uporaba specifičnega znanja
Osnovna znanja in vedenja obsegajo poznavanje pojmov in dejstev ter pri-
klic znanja:
– poznavanje posameznosti: reproduktivno znanje, znanje izoliranih in-
formacij in faktografije;
– poznavanje specifičnih dejstev: znanje definicija, formul, aksiomov, iz-
rekov, odnosov, osnovnih lastnosti (Pitagorov izrek, p = a × b, lastnosti
likov . . .);
– poznavanje terminologije: seznanjenost z osnovnimi simboli in ter-
minologijo (vzporednost, pravokotnost, +, –, ; pravokotnik, funkcija,
enačba, kilogram);
– poznavanje klasifikacij in kategorij: prepoznavanje in klasifikacija raz-
ličnih matematičnih objektov, npr. funkcije, enačbe, množice.
Na sliki . je prikazan primer dejavnosti za razvoj osnovnih znanj, kjer uče-
nec preiskuje lastnosti notranjih in zunanjih kotov štirikotnika.
Konceptualno znanje je razumevanje pojmov in dejstev. Obsega oblikova-
nje pojmov, strukturiranje pojmov in poznavanje relevantnih dejstev:
Premikaj oblišči C in D. Opazuj D C
kote trikotnika. izračunaj: δ′ = ° δ = ° γ′ = ° γ = °
(a) vsoto velikosti notranjih α′ = ° α = ° β′ = ° β = °
kotov štirikotnika, A B
(b) vsoto velikosti zunanjih
kotov štirikotnika,
(c) vsoto velikosti notranjega
in njemu priležnega kota
štirikotnika.
Slika . Primer dejavnosti za razvoj osnovnih znanj (povzeto po Tratar idr., , str. )
. taksonomska raven: proceduralno znanje:
– rutinska proceduralna znanja (izvajanje rutinskih postopkov)
– kompleksna proceduralna znanja (izvajanje kompleksnih postopkov)
. taksonomska raven: problemsko znanje:
– reševanje in raziskovanje problemov:
– strategije za reševanje problemov
– aplikativna znanja – uporaba specifičnega znanja
Osnovna znanja in vedenja obsegajo poznavanje pojmov in dejstev ter pri-
klic znanja:
– poznavanje posameznosti: reproduktivno znanje, znanje izoliranih in-
formacij in faktografije;
– poznavanje specifičnih dejstev: znanje definicija, formul, aksiomov, iz-
rekov, odnosov, osnovnih lastnosti (Pitagorov izrek, p = a × b, lastnosti
likov . . .);
– poznavanje terminologije: seznanjenost z osnovnimi simboli in ter-
minologijo (vzporednost, pravokotnost, +, –, ; pravokotnik, funkcija,
enačba, kilogram);
– poznavanje klasifikacij in kategorij: prepoznavanje in klasifikacija raz-
ličnih matematičnih objektov, npr. funkcije, enačbe, množice.
Na sliki . je prikazan primer dejavnosti za razvoj osnovnih znanj, kjer uče-
nec preiskuje lastnosti notranjih in zunanjih kotov štirikotnika.
Konceptualno znanje je razumevanje pojmov in dejstev. Obsega oblikova-
nje pojmov, strukturiranje pojmov in poznavanje relevantnih dejstev: