Page 49 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 49
Reprezentacije

Katere izjave veljajo za trikotnike, p
če sta premici p in r vzporedni? r

(a) Vsi trikotniki imajo enako višino.
(b) Vsi trikotniki so skladni med
seboj.
(c) Vsi trikotniki imajo enak obseg.
(č) Vsi trikotniki imajo enako
ploščino.

Slika . Primer dejavnosti za razvoj konceptualnega znanja

Preglednica . Reprezentacije

Reprezentacije Dejavnosti

Konkretna reprezentacija Prepoznati geometrijski vzorec in ga nadaljevati
Grafična reprezentacija
Prepoznati slikovni vzorec iz geometrijskih teles in ga
Simbolna reprezentacija nadaljevati

Abstraktna reprezentacija Prepznati shemo vzorca (simbolni zapis) ter oblikovati
geometrijski vzorec

Predstaviti vse tri nivoje

– prepoznavanje pojmov: na modelih, na sliki, v besedilu (npr. v množici
likov prepoznati paralelogram, prepoznati enačbo krožnice . . .);

– predstava o pojmih (npr., dva skladna pravokotna trikotnika sestavljata
pravokotnik, mreža kocke je sestavljena iz šestih kvadratov);

– prepoznavanje terminologije in simbolike v dani situaciji (stranici a, b,
višina, para vzporednih stranic . . .);

– priklic definicija in njihova uporaba (npr. poznavanje in uporaba pravila
o vsoti kotov v trikotniku, Pitagorov izrek . . .);

– povezovanje pojmov: integracija (iskanje podobnosti, razlik, odnosov).

Na sliki . je prikazan primer dejavnosti za razvoj konceptualnega znanja,
kjer učenec prepozna lastnosti trikotnikov na sliki in le-te uporabi v problem-
ski situaciji na sliki (razumevanje pojmov višina trikotnika, ploščina trikotni-
ka).

Razumevanje pojmov in dejstev pomeni sposobnost fleksibilnega preha-
janja med različnimi reprezentacijami – konkretno, grafično, simbolno, ab-
straktno (preglednica .).

Oblikovanje pojmov je dolgotrajen proces. Učenci si morajo pojem prido-
biti, ne pa se ga naučiti. Pri tem lahko pomaga tudi učitelj. Pomembno je, da
(se) učitelj:


   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54