Page 49 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 49
Reprezentacije
Katere izjave veljajo za trikotnike, p
če sta premici p in r vzporedni? r
(a) Vsi trikotniki imajo enako višino.
(b) Vsi trikotniki so skladni med
seboj.
(c) Vsi trikotniki imajo enak obseg.
(č) Vsi trikotniki imajo enako
ploščino.
Slika . Primer dejavnosti za razvoj konceptualnega znanja
Preglednica . Reprezentacije
Reprezentacije Dejavnosti
Konkretna reprezentacija Prepoznati geometrijski vzorec in ga nadaljevati
Grafična reprezentacija
Prepoznati slikovni vzorec iz geometrijskih teles in ga
Simbolna reprezentacija nadaljevati
Abstraktna reprezentacija Prepznati shemo vzorca (simbolni zapis) ter oblikovati
geometrijski vzorec
Predstaviti vse tri nivoje
– prepoznavanje pojmov: na modelih, na sliki, v besedilu (npr. v množici
likov prepoznati paralelogram, prepoznati enačbo krožnice . . .);
– predstava o pojmih (npr., dva skladna pravokotna trikotnika sestavljata
pravokotnik, mreža kocke je sestavljena iz šestih kvadratov);
– prepoznavanje terminologije in simbolike v dani situaciji (stranici a, b,
višina, para vzporednih stranic . . .);
– priklic definicija in njihova uporaba (npr. poznavanje in uporaba pravila
o vsoti kotov v trikotniku, Pitagorov izrek . . .);
– povezovanje pojmov: integracija (iskanje podobnosti, razlik, odnosov).
Na sliki . je prikazan primer dejavnosti za razvoj konceptualnega znanja,
kjer učenec prepozna lastnosti trikotnikov na sliki in le-te uporabi v problem-
ski situaciji na sliki (razumevanje pojmov višina trikotnika, ploščina trikotni-
ka).
Razumevanje pojmov in dejstev pomeni sposobnost fleksibilnega preha-
janja med različnimi reprezentacijami – konkretno, grafično, simbolno, ab-
straktno (preglednica .).
Oblikovanje pojmov je dolgotrajen proces. Učenci si morajo pojem prido-
biti, ne pa se ga naučiti. Pri tem lahko pomaga tudi učitelj. Pomembno je, da
(se) učitelj:
Katere izjave veljajo za trikotnike, p
če sta premici p in r vzporedni? r
(a) Vsi trikotniki imajo enako višino.
(b) Vsi trikotniki so skladni med
seboj.
(c) Vsi trikotniki imajo enak obseg.
(č) Vsi trikotniki imajo enako
ploščino.
Slika . Primer dejavnosti za razvoj konceptualnega znanja
Preglednica . Reprezentacije
Reprezentacije Dejavnosti
Konkretna reprezentacija Prepoznati geometrijski vzorec in ga nadaljevati
Grafična reprezentacija
Prepoznati slikovni vzorec iz geometrijskih teles in ga
Simbolna reprezentacija nadaljevati
Abstraktna reprezentacija Prepznati shemo vzorca (simbolni zapis) ter oblikovati
geometrijski vzorec
Predstaviti vse tri nivoje
– prepoznavanje pojmov: na modelih, na sliki, v besedilu (npr. v množici
likov prepoznati paralelogram, prepoznati enačbo krožnice . . .);
– predstava o pojmih (npr., dva skladna pravokotna trikotnika sestavljata
pravokotnik, mreža kocke je sestavljena iz šestih kvadratov);
– prepoznavanje terminologije in simbolike v dani situaciji (stranici a, b,
višina, para vzporednih stranic . . .);
– priklic definicija in njihova uporaba (npr. poznavanje in uporaba pravila
o vsoti kotov v trikotniku, Pitagorov izrek . . .);
– povezovanje pojmov: integracija (iskanje podobnosti, razlik, odnosov).
Na sliki . je prikazan primer dejavnosti za razvoj konceptualnega znanja,
kjer učenec prepozna lastnosti trikotnikov na sliki in le-te uporabi v problem-
ski situaciji na sliki (razumevanje pojmov višina trikotnika, ploščina trikotni-
ka).
Razumevanje pojmov in dejstev pomeni sposobnost fleksibilnega preha-
janja med različnimi reprezentacijami – konkretno, grafično, simbolno, ab-
straktno (preglednica .).
Oblikovanje pojmov je dolgotrajen proces. Učenci si morajo pojem prido-
biti, ne pa se ga naučiti. Pri tem lahko pomaga tudi učitelj. Pomembno je, da
(se) učitelj: