Page 51 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 51
Reprezentacije

DC

Izračunaj obseg in ploščino Va =  cm b = , cm
paralelograma na prikazu. A a =  cm B
S premikanjem oglišča C dobiš
nove primere.

Slika . Primer naloge, ki preverja rutinska proceduralna znanja
(povzeto po Tratar idr., , str. )

 cm  cm
 cm
Izračunaj ploščino okvirja slike.  cm
Okvir je sestavljen iz štirih
enakokrakih trapezov.
Nasprotna enakokraka trapeza
sta skladna.

Slika . Primer naloge, ki preverja kompleksna proceduralna znanja
(povzeto po Tratar idr., , str. )

– učinkovito uporabo raznih številskih algoritmov, razbiranje in izdelova-
nje preglednic in diagramov, izvajanje geometrijskih konstrukcij, zao-
krožanje števil pri računanju itd. (Žakelj, , str. –).

Na slikah sta prikazana primera nalog, ki preverjata rutinsko (slika .) in
kompleksno proceduralno znanje (slika .).

Problemsko znanje združuje strategije in aplikativna znanja. Pri njem gre za
uporabo obstoječega znanja v novih situacijah, uporabo kombinacij več pra-
vil in pojmov pri soočenju z novo situacijo ter sposobnost uporabe koncep-
tualnega in proceduralnegaznanja. Vključuje načrtovanje strategij za reševa-
nje problemov (uporaba nabora procesov) ter aplikativna znanja. Problem-
sko znanje je deloma splošno (splošne strategije itd.), deloma pa se veže na
konkretne vsebine in zahteva trdno konceptualno ter proceduralno znanje,
celo razumevanje procedur. Z njim sta povezana pojma odkrivanje in razi-
skovanje. Naloge, pri katerih vemo, katero proceduro moramo uporabiti, še
ne preverjajo problemskega znanja (Žakelj, ).

O reševanju oziroma raziskovanju problema govorimo, ko (Žakelj, ):


   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56