Page 56 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 56
aktika matematike v osnovni šoli

diferenciacije in individualizacije. Učenci so pri pouku bolj motivirani, če so
aktivni, če lahko tudi izbirajo in predlagajo, če učenje gradimo na njihovih
sposobnostih in predznanju.

Opisni kriteriji spremljanja znanj
Opisni kriteriji opredeljujejo lastnost oz. kakovost znanja. Koristijo nam lahko
pri učenju in poučevanju, oblikovanju ciljev, ki jih spremljamo, na drugi strani
pa nam lahko pomagajo pri oblikovanju ocene. Pri izdelavi ocene so nam se-
veda lahko v pomoč in orientacijo tudi standardi znanja, zapisani v učnem na-
črtu. V nadaljevanju navajamo primer opisnih kriterijev za problemska znanja
(preglednica .).

Opisni kriteriji spremljanja problemskih znanj
Pri iskanju odgovora na raziskovalni problem, povezan s kontekstom, učitelj
ugotavlja učenčeve:

– zastavitev problema (postavitev vprašanja, hipoteze),
– pristop pri iskanju odgovora (izbira ustrezne metode),
– ustreznost rešitve (predstavitev dokazov),
– interpretacijo ugotovitev (strukturiranje znanja).

Opisni kriteriji so učitelju lahko v pomoč pri poučevanju, oblikovanju ciljev,
ki jih spremlja, na drugi strani pa mu lahko pomagajo pri oblikovanju ocene.
Opisne kriteriji znanja pri reševanju problemov glede na raven doseženega
znanja prikazuje preglednica .. Navedeni opisni kriteriji so učitelju lahko v
pomoč pri oblikovanju povratne informacije učencu o vrsti in kvaliteti dose-
ženega znanja.

Teorije učenja in uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije
Za . stoletje so značilni procesi globalizacije, gospodarsko in kulturno sobi-
vanje v t. i. globalni vasi in, posledično, soodvisnost, ki prinaša nove priložno-
sti in izzive za družbo tretjega tisočletja. Globalizacija, naraščajoča mobilnost
prebivalstva in tehnološke inovacije pospešeno proizvajajo vse več informa-
cij in potencialna »nova znanja«, ki se s pomočjo interneta še hitreje razpršijo
– pogosto, še preden jih zaznamo ali zmoremo sprejeti.

Novosti na področju znanosti in tehnologije, zlasti na področju informa-
cijsko-komunikacijske tehnologije, ne spreminjajo le našega vsakdanjega ži-
vljenja, ampak tudi vlogo, pomen in prioritete, ki so povezani z znanjem, vre-
dnotami in odnosi v izobraževanju. Ena od osrednjih tem mednarodnih razis-


   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61