Page 59 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 59
Reprezentacije
Preglednica . Nadaljevanje s prejšnje strani
Kategorija Raven doseženega znanja
AB CČ
Reševanje Učenec pri reše- Učenec pri reše- Učenec začetek Učenec začetek
reševanja naka- reševanja nakaže,
Ugotovitve vanju izloči vse vanju izpostavi že, toda rešitev ni toda do rešitev
in rešitve (ali popolna. Dela ra- ne pride ali pa so
učenec pri- pomembne ele- najpomembnej- čunske napake, nepravilne. Mate-
de do reši- napačno ali po- matični zapisi, če
tev) mente problema, še elemente pro- manjkljivo upo- so, so nejasni ali
rablja termino- pa nepravilni, od-
določi faze reše- blema, določi fa- logijo, odgovori govori nakazujejo
nakazujejo nedo- nedoločeno stra-
vanja, ne dela ra- ze reševanja pro- ločeno strategijo tegijo reševanja
reševanja proble- problema.
čunskih napak, blema. Uporablja ma. Pri reševanju
naredi veliko na- Učenec v odgo-
pravilno uporab- primerne mate- pak. voru naredi večje
število napak. Re-
lja matematične matične zapise z Učenec ne pred- šitev je napačna.
stavi vseh rešitev,
zapise. Iz predsta- manjšimi napaka- razlaga ni popol-
na. Odgovor je
vitve je mogoče mi. Strategije re- blizu pravilnega,
a ne v celoti pra-
videti strategijo ševanja so lahko vilen.
reševanja. Reši- tudi poskušanje,
tve izpelje jasno, opazovanje, ugi-
povezano, z logič- banje, ne nujno
nimi odgovori in strogo »matema-
razlago. tične«. Rešitve so
pravilne, z razla-
go.
Učene vse rešitve Učenec predsta-
predstavi celovi- vi glavne rešitve,
to, pravilno, z ja- z manjšimi po-
snimi, povezani- manjkljivostmi
mi in logično iz- (npr. v zapisu ne
peljanimi odgo- upošteva izjem
vori in jasno raz- ali posebnosti v
lago. Odgovori se odgovoru). Od-
nanašajo na po- govori se nanaša-
stavljena vpraša- jo na postavljena
nja. vprašanja.
Utemeljitev Učenec predstavi Učenec predsta- Učenec predstavi Učenec ne poda
in argumen- jasne argumen- argumentov niti
ti (ali učenec te in utemelji od- vi primerne argu- argumente, ki ni- utemeljitve.
rešitve tudi govore. Pravilno
utemelji in uporablja mate- mente in utemelji so popolni, razla-
argumenti- matični jezik.
ra) odgovore. Mate- ga in utemeljitev
matični jezik upo- sta pomanjkljivi.
rablja z manjšimi Matematični jezik
napakami. uporablja z veliko
napakami.
Opombe Povzeto po Žakelj ().
se implementacije IKT v šolske sisteme, analizirale njeno uporabo ter učinke
na poučevanje in učenje. Kljub temu v splošnem še ni bil dokazan pozitiven
vpliv tehnologije kot take. Pozitivni učinki uporabe tehnologije so povezani z
Preglednica . Nadaljevanje s prejšnje strani
Kategorija Raven doseženega znanja
AB CČ
Reševanje Učenec pri reše- Učenec pri reše- Učenec začetek Učenec začetek
reševanja naka- reševanja nakaže,
Ugotovitve vanju izloči vse vanju izpostavi že, toda rešitev ni toda do rešitev
in rešitve (ali popolna. Dela ra- ne pride ali pa so
učenec pri- pomembne ele- najpomembnej- čunske napake, nepravilne. Mate-
de do reši- napačno ali po- matični zapisi, če
tev) mente problema, še elemente pro- manjkljivo upo- so, so nejasni ali
rablja termino- pa nepravilni, od-
določi faze reše- blema, določi fa- logijo, odgovori govori nakazujejo
nakazujejo nedo- nedoločeno stra-
vanja, ne dela ra- ze reševanja pro- ločeno strategijo tegijo reševanja
reševanja proble- problema.
čunskih napak, blema. Uporablja ma. Pri reševanju
naredi veliko na- Učenec v odgo-
pravilno uporab- primerne mate- pak. voru naredi večje
število napak. Re-
lja matematične matične zapise z Učenec ne pred- šitev je napačna.
stavi vseh rešitev,
zapise. Iz predsta- manjšimi napaka- razlaga ni popol-
na. Odgovor je
vitve je mogoče mi. Strategije re- blizu pravilnega,
a ne v celoti pra-
videti strategijo ševanja so lahko vilen.
reševanja. Reši- tudi poskušanje,
tve izpelje jasno, opazovanje, ugi-
povezano, z logič- banje, ne nujno
nimi odgovori in strogo »matema-
razlago. tične«. Rešitve so
pravilne, z razla-
go.
Učene vse rešitve Učenec predsta-
predstavi celovi- vi glavne rešitve,
to, pravilno, z ja- z manjšimi po-
snimi, povezani- manjkljivostmi
mi in logično iz- (npr. v zapisu ne
peljanimi odgo- upošteva izjem
vori in jasno raz- ali posebnosti v
lago. Odgovori se odgovoru). Od-
nanašajo na po- govori se nanaša-
stavljena vpraša- jo na postavljena
nja. vprašanja.
Utemeljitev Učenec predstavi Učenec predsta- Učenec predstavi Učenec ne poda
in argumen- jasne argumen- argumentov niti
ti (ali učenec te in utemelji od- vi primerne argu- argumente, ki ni- utemeljitve.
rešitve tudi govore. Pravilno
utemelji in uporablja mate- mente in utemelji so popolni, razla-
argumenti- matični jezik.
ra) odgovore. Mate- ga in utemeljitev
matični jezik upo- sta pomanjkljivi.
rablja z manjšimi Matematični jezik
napakami. uporablja z veliko
napakami.
Opombe Povzeto po Žakelj ().
se implementacije IKT v šolske sisteme, analizirale njeno uporabo ter učinke
na poučevanje in učenje. Kljub temu v splošnem še ni bil dokazan pozitiven
vpliv tehnologije kot take. Pozitivni učinki uporabe tehnologije so povezani z