Page 58 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 58
aktika matematike v osnovni šoli

Preglednica . Nadaljevanje s prejšnje strani

Ustreznost Učenec:
rešitve – svoje trditve utemeljuje/argumentira,
– preveri, ali je našel vse rešitve oz. ali je odgovoril na zastavljeno vprašanje,
Predstavitev – preveri oz. testira rešitve,
in interpre- – preveri hipoteze,
tacija – ponovno pregleda vse faze reševanja,
– posplošuje in napoveduje.

Učenec:
– jasno in natančno oblikuje odgovore ter jih utemelji,
– uporablja matematični jezik in terminologijo,
– objektivno interpretira,
– na zastavljeno vprašanje tudi odgovori,
– pri interpretaciji zna svoje trditve argumentirati,
– izdela poročilo o preiskavi in ga predstavi.

Opombe Povzeto po Žakelj ().

Preglednica . Opisni kriteriji znanja pri reševanju problemov glede na raven
doseženega znanja

Kategorija Raven doseženega znanja

AB CČ

Razumevanje Učenec pokaže Učenec ne poka- Učenec ne poka- Učenec ne poka-
že popolnega ra- že razumevanja že razumevanja
problema razumevanje pro- zumevanja pro- problema (vpra- problemske situ-
blemske situacije. šanja, ki jih posta- acije niti z bese-
(videnje blemske situacije, Vprašanja so (de- vi, ne sledijo nuj- dami niti s sliko.
loma) primerna. no iz problemske Vprašanj ne po-
problema, tako da postavlja Nakaže idejo ter situacije). Nima stavi ali pa so ne-
metodo reševa- prave ideje za re- smiselna.
postavitev smiselna in izvir- nja. ševanje, uporab-
lja npr. strategi-
smiselnih na vprašanja ter jo poskušanja, ki
ne vodi nujno do
vprašanj) predstavi idejo in pravilne rešitve.

pristop pri reše-

vanju.

Nadaljevanje na naslednji strani

ne in druge teorije skupaj z računalniško znanostjo omogočajo učinkovitejše
učenje in poučevanje, saj ravno izbira izhodiščnega teoretskega modela do-
loča pogled na to, kako se ljudje učijo, kako poučujejo učitelji in tudi, kako se
tehnologija uporablja za poučevanje.

Uporaba IKT je pogoj za uspešno delovanje v svetu. Otroci so vzgojeni v
svetu, ki jim omogoča takojšnji dostop do informacij. Navajeni so na okolje,
v katerem kontrolirajo pretok in dostop do informacij preko različnih vrst IKT,
ki so danes za učenje zelo pomembne. Številne študije so preučevale posku-


   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63