Page 60 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 60
aktika matematike v osnovni šoli

uporabo učinkovitih pristopov in metod dela, kjer je IKT vključena v različne
faze učnega procesa (Trucano, ). Uporaba IKT nam omogoča reprezenta-
cijo abstraktnega znanja v konkretni obliki, razvijanje znanja in reflektiranje v
vizualni in slušni obliki ter uporabo in obnavljanje znanja. Uporaba interneta
je spodbudila povezovanje učencev in jim s tem omogočila razvijanje zna-
nja v skupini, ki vpliva na razumevanje ter spodbuja kolaborativno učenje
(Sawyer, ). Spletne učne vsebine spodbujajo kognitivno aktivnost zara-
di interaktivne zasnovanosti (uporaba različnih interaktivnih večpredstavnih
elementov, kot so npr. simulacije, animacije, interaktivne naloge in igre ter
videoelementi).

V preteklosti je bila težava predvsem usmeritev v »v tehnologijo usmerjen«
pristop poučevanja namesto v sodoben, »v učenca oz. učenje usmerjen« pri-
stop. Pri prvem je težava predvsem v tem, da sam pristop ni osmišljen, teh-
nologija je sama sebi namen, predvsem ker ne upošteva potreb učenca in
ciljev izobraževanja, medtem ko se pri drugem v prvi vrsti osredotočimo na
to, kako se učenci učijo, tehnologijo pa uporabljamo le kot pomoč oziroma
orodje (Aberšek, Flogie in Šverc, ).

Raziskovalci so prišli do spoznanj, ki predstavljajo pomemben prispevek k
teoriji o tem, kako se lahko ljudje učimo s pomočjo tehnologije. Izpostavimo
tri, po mnenju Aberška, Flogieja in Šverčeve () pomembna spoznanja:

– obstoj dvojnih kanalov (ljudje zvočne in vizualne podobe obdelamo
ločeno);

– omejene zmožnosti (ljudje lahko sočasno obdelamo le majhno količino
zvokov ali podob) ter

– aktivno procesiranje (smiselnost učenja je odvisna od ustreznega ko-
gnitivnega procesiranja).

Pri učenju s tehnologijo se moramo zavzemati za pristop, usmerjen v uče-
nje ter učenca, in učenčeve izkušnje postaviti v središče izobraževalnega pro-
cesa. Govorimo o v učenca oziroma v učenje usmerjenem pristopu poučeva-
nja s tehnologijo, pri katerem se v prvi vrsti osredotočimo na to, kako se učen-
ci učijo, tehnologijo pa uporabimo le kot pomoč oziroma orodje pri učenju.

Zato mora učitelj pred uporabo IKT pri pouku skrbno načrtovati njeno
vključevanje:

– izbrati ustrezno orodje oziroma gradivo za doseganje izbranih ciljev;
– dopolniti oziroma spremeniti obstoječa učna gradiva oziroma ustvariti

nova učna okolja, ki bodo spodbujala v učenca usmerjeno učenje, pri


   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65