Page 83 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 83
Prednosti in pomanjkljivosti vključevanja informacijsko-komunikacijske tehnologije

– posamezniki lahko enostavno poiščejo in pridobijo znanje iz različnih
virov;

– dosežemo lahko nove skupine učencev, saj učenje ni več omejeno na
posebne urnike samo v učilnicah;

– izobraževanje je v večji meri možno prilagoditi posameznikom;
– učitelji lažje izmenjujejo primere dobre prakse;
– učitelji in učenci lahko dostopajo do večjega izbora učnih virov, saj od-

prte tehnologije omogočajo učenje vsem posameznikom kjer koli, ka-
dar koli, s katero koli napravo, s pomočjo kogar koli (MIZŠ, ).

Gerlič () pri tem navaja različne vplive IKT na področju izobraževanja:

– omogoča sodobnejši in kakovostnejši pouk in poučevanje;
– omogoča uspešnejšo individualizacijo in diferenciacijo;
– omogoča prehod od pouka, ki temelji na pomnjenju obilice podatkov,

k reševanju problemov, ki zahtevajo kreativno mišljenje in kot rezultat
tudi takšno znanje.

Širša uporaba novih tehnologij in prosto dostopnih učnih virov poveču-
je dostopnost izobraževanja. Vendar ta pozitiven vpliv na enakost zahteva
stalna vlaganja v izobraževalne infrastrukture in človeške vire (MIZŠ, ).
Ob tem se pojavi vprašanje, ali se pozitivni vplivi uporabe IKT pri učenju in
poučevanju kažejo v večji učinkovitosti in uspešnosti le-tega. V literaturi sta
zastopani dve nasprotujoči si stališči. Zagovorniki uporabe IKT v izobraže-
vanju izpostavljajo pozitiven vpliv uporabe IKT na učenje in poučevanje ter
zagovarjajo dejstvo, da ta uporaba vpliva na višje dosežke učencev ter zni-
žuje stroške izobraževanja. Poleg tega vidijo prednosti v večji fleksibilnosti in
avtonomiji učencev pri učenju ter izboljšanju njihovih učnih izkušenj in sta-
lišč do učenja. Kritiki uporabe IKT v izobraževanju s sklicevanjem na študije
opozarjajo, da je lahko pogostejša raba IKT v procesu učenja in poučevanja
negativna, posebno v primeru, ko učitelj in učenci nimajo ustrezno razvitih
znanj in veščin za njeno uporabo (Van Braak, ).

Bocconi, Kampylis in Punie () poudarjajo, da prinaša IKT na področju
večje fleksibilnosti, individualizacije ter personalizacije učenja in poučevanja
velike prednosti, ki jih je treba izkoristiti. Potenciali IKT so veliki, od učiteljev
pa je odvisna presoja o smiselni rabi določene tehnologije ter kritično mi-
šljenje pri njeni rabi, kar omogoča, da tehnologija ni le sama sebi namen ter
da se pozornost od pouka, usmerjenega v tehnologijo, preusmerja k pouku,
usmerjenemu v učenca (Bocconi idr., ). Uvajanje računalnika v vzgojno-


   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88