Page 87 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 87
Prednosti in pomanjkljivosti vključevanja informacijsko-komunikacijske tehnologije

– socialnem in čustvenem razvoju;
– kognitivnem razvoju (uporaba računalnika močno prispeva k uspešne-

mu delu učencev na motivacijskem in intelektualnem področju);
– ustvarjalnosti.

Požar () našteva naslednje prednosti uporabe računalnika:

– racionalizacija pouka;
– didaktična pestrost;
– individualizacija in diferenciacija;
– večje pomnjenje;
– razumevanje;
– predstavljivost;
– spoznavanje nečesa, kar bi bilo v naravi nevarno ali težko izvedljivo;
– samostojnost učencev pri učenju;
– povečana motivacija za učenje;
– takojšnja povratna informacija;
– povečano zanimanje za področje;
– uresničevanje ciljev različnih področij;
– uporaba novih metod, oblik, tehnik učenja in poučevanja;
– učiteljeva uspešnost in ustvarjalnost;
– olajšano preverjanje in ocenjevanje znanja;
– prilagojena hitrost učenja;
– spremljanje napredovanja;
– možnost aktualizacije in simulacije;
– barve in grafika.

Poleg omenjenega izpostavimo še možnost vizualizacije in podajanja in-
formacij v različnih senzoričnih oblikah.

Pomembno vlogo pri uporabi IKT v procesu učenja ima tudi dostopnost
e-gradiv. Pomembno je, da so učna gradiva dostopna vsem učencem, da so
prilagojena njihovim potrebam, saj jim s tem zagotovimo enake možnosti za
učni napredek (Gabrielli, Mirabella, Kimani in Catarci, ). Natančno upo-
števanje potreb vseh učencev ima za posledico dostopnejše in kakovostnej-
še učne vire, ki ustrezajo potrebam vseh učencev (MacCann, ). Tako je
posamezne MacCannove () napotke za izdelavo računalniško podprtih
gradiv za učence s posebnimi potrebami smiselno uporabiti tudi v klasičnih
heterogenih oddelkih. Napotki so naslednji:

– Učno gradivo naj bo dostopno s pomočjo računalnika, primerno, da ga


   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92