Page 85 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 85
dnosti in pomanjkljivosti vključevanja informacijsko-komunikacijske tehnologije

Preglednica . Primerjava med tradicionalnimi in novimi učnimi okolji

Tradicionalna učna okolja Nova učna okolja

– Poučevanje je osredotočeno na učitelja. – Poučevanje je osredotočeno na učenca.
– Omogočajo napredovanje po eni poti. – Omogočajo napredovanje po več poteh.
– Spodbujajo uporabo enega medija. – Spodbujajo uporabo več medijev.
– Spodbujajo izolirano delo. – Spodbujajo sodelovalno delo.
– Temeljijo na podajanju informacij. – Omogočajo izmenjavo informacij.
– Omogočajo pasivno učenje. – Omogočajo aktivno, raziskovalno učenje.
– Faktografsko, na znanju temelječe učenje. – Omogočajo kritično mišljenje in odločanje
– Reakcijski odziv.
– Izolirani, umetni konteksti. na osnovi informacij.
– Zagotavljajo pogoje za proakcijski odziv.
– Omogočajo umeščenost v avtentične, ži-

vljenjske kontekste.

Povzeto po Brečko ().

Mangan in Ecalle () sta poudarila, da je za uspešno vključitev računal-
nika v učni proces potrebna motivacija učencev in učiteljev, ki morajo verjeti,
da bodo s pomočjo IKT izboljšali kognitivne sposobnosti učencev. Motivacija
je pomembno povezana z učnim procesom in dosežki (Järvelä, ; Pintrich
in Schunk, ). Za razumevanje učenčevega vedenja so pomembni tako
kognitivni dejavniki, kamor sodijo znanje, spretnosti in sposobnosti, kot tu-
di motivacijski. Selvi () je v svoji študiji ugotovila, da uporaba IKT učence
motivira, če je učni proces kakovosten, če ima učitelj razvite IKT-kompetence,
če se učenci pouka udeležujejo redno, če je učno okolje primerno in če je
dobro načrtovana časovna razporeditev dela. Pomembnost vpliva učiteljeve
usposobljenosti na učenčevo zadovoljstvo so v svoji raziskavi ugotovili tudi
Paechter, Maier in Macher (), ki poleg tega ugotavljajo, da na višje uč-
ne dosežke vplivajo tudi samostojnost pri načrtovanju ter skupinsko učenje.
Uporaba tehnologije pri učenju ima torej veliko motivacijsko vlogo, kar na
področju učenja matematike ugotavljajo tudi Bakar, Ayub, Luan in Tarmizi
().

Poročilo Becta  povzema rezultate nekaterih študij, v katerih je ugo-
tovljeno, da učinkovita raba IKT pozitivno vpliva na učence, njihovo moti-
vacijo, zavzetost in koncentracijo pri učenju ter tudi na delo domačih nalog
(Condie, Munro, Muir in Collins, ; Ofsted, ; Passey, Rogers, Machell
in McHugh, ; Valentine, Marsh in Pattie, ). Eno najpomembnejših
študij o vplivu IKT na motivacijo učencev je izvedel tudi Passey s sodelavci
(). Ugotovili so, da je delo z IKT v razredu pozitivno vplivalo na visoko
raven motivacije učencev za učenje (zagotavljanje personaliziranega učenja
ter pridobivanje takojšnje pozitivne povratne informacije o lastnem napred-


   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90