Page 86 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 86
ormacijsko-komunikacijska tehnologija

ku). Valentine idr. () so v svoji kvalitativni študiji ugotovili, da učenci in
starši delijo prepričanje, da pogostejša in osmišljena raba IKT v šolah pove-
ča učenčevo motivacijo in zaupanje, kot tudi, da je šolsko delo prijetnejše za
učence. Do podobnih ugotovitev o pozitivnih učinkih rabe IKT so v svojih štu-
dijah prišli tudi Hennessy, Deaney in Ruthven () ter Oblinger (). Tudi
številne manjše študije (Burrill, ; Clark-Wilson, ; Roschelle idr., )
so odkrile pozitiven vpliv uporabe IKT na motivacijo učencev za učenje.

Pri integraciji tehnologije v dnevno izobraževalno prakso je pomemb-
no usposabljanje učiteljev ter redno dopolnjevanje njihovega IKT-znanja in
spretnosti (Japelj in Čuček, ). Srečamo se torej s problemom, da imamo
po eni strani veliko možnosti za vključevanje IKT v pouk, po drugi strani pa
sta prisotna strah učiteljev pri uporabi nove tehnologije ter premalo časa
za uvajanje novih vsebin. Pogosti so primeri, kjer so šole z vidika IKT dobro
opremljene, vendar učitelji tehnologije ne uporabljajo oziroma ne izrabljajo
njenih možnosti (MIZŠ, ). Učitelji ne poznajo metod dela, ki jih omogoča
IKT, kako lahko z IKT ustvarjamo učeča se okolja, s katerimi ugodimo potre-
bam učečih se posameznikov (Rebolj, ). Izziv predstavlja tudi dostopnost
do ogromne količine e-gradiv, ki niso nujno kakovostna ali v skladu z učnimi
načrti. Zato je pomembno, da učitelj pozna možnosti, ki jih ponuja uporaba
IKT, in da pri tem smiselno izrabi njene prednosti. Učitelj mora biti sposoben
evalvacije e-gradiv, ki jih najde na spletu, saj bo tako lahko gradiva spremenil
in priredil izbranim ciljem.

Kot smo že prehodno omenili, so prednosti, ki jih prinaša uporaba IKT pri
poučevanju, naslednje:

– računalnik omogoča hitro in ustrezno povratno informacijo, ki je nepri-
stranska in neosebna (Kmetič, ; Žakelj idr., );

– računalniški programi omogočajo dobro vizualizacijo celo v tridimen-
zionalnem prostoru in modeliranje ter simuliranje realnih pojavov in
problemov (Kmetič, );

– omogoča razvijanje algoritmičnega mišljenja (Kmetič, );
– IKT lahko kompenzira različne primanjkljaje učencev (učne, motorične

itd.) (Seo in Bryant, ; Räsänen, Salminen, Wilson, Aunio in Dehaene,
; Muir-Herzig, ).

Mori () poudari, da so raziskave o uporabi IKT na področju poučevanja
močno poudarile pozitivne učinke rabe IKT pri učenju in poučevanju mlajših
učencev pri:


   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91