Page 89 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 89
Prednosti in pomanjkljivosti vključevanja informacijsko-komunikacijske tehnologije

nimi učenci, hiter dostop do učnih gradiv ter možnost priprave raznovrstnih
dejavnosti za idr. (Gerlič, ).

IKT lahko kompenzira tudi različne primanjkljaje učencev: učne, grafomo-
torične itd. Slednje sta v svoji študiji dokazala tudi Seo in Woo (), saj so
učenci z učnimi težavami ob uporabi računalniškega programa Math Explo-
rer dosegli boljše učne rezultate, kot če bi bile uporabljene le tradicionalne
učne metode. Beacham in Alty () sta se ukvarjala s prispevkom upora-
be IKT pri učencih z disleksijo. Ugotovila sta, da sta pri učencih z disleksijo
učinkovita kombinacija besedila in grafov ter podajanje učne snovi s pomoč-
jo zvoka in diagramov na računalniku. Avtorja priporočata uporabo različnih
medijev, a brez prevelike raznolikosti, saj lahko ta pri učencih z disleksijo pov-
zroči težave v kratkoročnem kognitivnem spominu. Poleg tega avtorja izpo-
stavljata, da učencem, kljub vsem omenjenim pozitivnim učinkom tehnolo-
gije, najvišji kognitivni razvoj omogoča prisotnost besedila.

Pesek () izpostavlja ključne prednosti e-gradiv pred običajnimi gradivi:

– večpredstavnost (besedilo, slike, zvok, video, simulacije) pritegne po-
zorost in nagovarja učenca, hkrati pa ustreza različnim zaznavnim ti-
pom učencev;

– interaktivnost spodbuja večje sodelovanje in aktivnost učencev v pro-
cesu izgradnje znanja;

– dostopnost e-gradiv omogoča učencu, da kadar koli in od koder koli
dostopa do e-gradiv;

– ažurnost, saj lahko e-gradiva pri ugotovljeni napaki hitro popravimo.

Repolusk (; ) prednosti uporabe e-učnih gradiv predstavi z različ-
nih vidikov:

– zaznavno-izkustveni vidik: oblikovna všečnost e-gradiv pripomore k
trajnejši in celovitejši učni izkušnji, zaradi večpredstavnosti pa je pri
učenju vključenih več učenčevih čutil;

– funkcionalni vidik: časovna in fizično enostavna dostopnost, cenovna
ugodnost in sorazmerno hitro posodabljanje e-učnih gradiv;

– pedagoško-kognitivni vidik: globlja interakcija med učencem in vse-
bino, ki jo s primernimi gradniki zagotavljajo e-učna gradiva in s tem
omogočajo, da je učenec zavesteje soudeležen v procesu izgradnje
znanja, posledično pa omogočajo učinkoviteše učenje posameznika.

Če dopolnimo eno od prednosti, ki jo navaja Pesek (), je ena izmed po-
membnih lastnosti e-gradiv tudi to, da učencem omogočajo dostop do snovi


   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94