Page 93 - Klančar, Andreja, Mara Cotič, Amalija Žakelj. 2019. Učenje in poučevanje geometrije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije v osnovni šoli. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 93
Vključevanje izobraževalne tehnologije v pouku matematike
na proceduralno znanje k razvoju problemskih znanj, ki vključujejo višje ni-
voje mišljenja, kar je izpostavljeno tudi kot priporočilo v učnem načrtu za
matematiko.
IKT odpira veliko možnosti za učinkovitejši razvoj matematičnega znanja
učencev. Odpira in omogoča različne pristope k poučevanju in učenju, npr.
modeliranje, simuliranje, eksperimentiranje in raziskovanje ter reševanje ma-
tematičnih in avtentičnih problemov. Možnosti za uporabo IKT so torej razno-
like. IKT je lahko (Kmetič, ):
– sredstvo za razvoj matematičnih pojmov;
– sredstvo za ustvarjanje, simuliranje in modeliranje realnih in učnih si-
tuacij;
– samo učni pripomoček;
– metoda dela;
– komunikacijsko sredstvo;
– sredstvo za spremljanje in preverjanje znanja.
Učni načrt pri nekaterih vsebinah predvideva uporabo tehnologije, pri dru-
gih je odločitev prepuščena učitelju. Osnovne vrste tehnologije pri matema-
tiki so numerična računala, grafična in simbolna računala, programi, name-
njeni razvoju matematičnih pojmov, programi in e-gradiva, namenjena avto-
matiziranju in preverjanju znanja, e-gradiva, podatki in informacije, dostopni
preko spleta, orodja za zapis in prikazovanje podatkov, rezultatov in postop-
kov ter predstavitve (Kmetič, ).
Pri pouku geometrije je priporočena uporaba programov dinamične geo-
metrije, saj lahko ti dopolnijo razumevanje geometrije in predvsem geome-
trijske konstrukcije. Dinamičnost geometrijske slike učencem odpira vpogled
v povezave med matematičnimi pojmi (Žakelj idr., ).
Dobro organizirane učne situacije z uporabo programov dinamične geo-
metrije tako učencem pomagajo:
– pri razvoju geometrijskih pojmov;
– razumeti odvisne in neodvisne pojme;
– razvijati sposobnost odkrivanja novih pojmov in povezav med pojmi,
ki jih učenec že pozna;
– razumeti, kaj je konstruiran lik, razlikovati sliko ali skico od konstrukcije;
– povezati evklidsko geometrijo s transformacijsko in z analitično (Kme-
tič, ).
Računalniški programi omogočajo dobro vizualizacijo celo v tridimenzio-
na proceduralno znanje k razvoju problemskih znanj, ki vključujejo višje ni-
voje mišljenja, kar je izpostavljeno tudi kot priporočilo v učnem načrtu za
matematiko.
IKT odpira veliko možnosti za učinkovitejši razvoj matematičnega znanja
učencev. Odpira in omogoča različne pristope k poučevanju in učenju, npr.
modeliranje, simuliranje, eksperimentiranje in raziskovanje ter reševanje ma-
tematičnih in avtentičnih problemov. Možnosti za uporabo IKT so torej razno-
like. IKT je lahko (Kmetič, ):
– sredstvo za razvoj matematičnih pojmov;
– sredstvo za ustvarjanje, simuliranje in modeliranje realnih in učnih si-
tuacij;
– samo učni pripomoček;
– metoda dela;
– komunikacijsko sredstvo;
– sredstvo za spremljanje in preverjanje znanja.
Učni načrt pri nekaterih vsebinah predvideva uporabo tehnologije, pri dru-
gih je odločitev prepuščena učitelju. Osnovne vrste tehnologije pri matema-
tiki so numerična računala, grafična in simbolna računala, programi, name-
njeni razvoju matematičnih pojmov, programi in e-gradiva, namenjena avto-
matiziranju in preverjanju znanja, e-gradiva, podatki in informacije, dostopni
preko spleta, orodja za zapis in prikazovanje podatkov, rezultatov in postop-
kov ter predstavitve (Kmetič, ).
Pri pouku geometrije je priporočena uporaba programov dinamične geo-
metrije, saj lahko ti dopolnijo razumevanje geometrije in predvsem geome-
trijske konstrukcije. Dinamičnost geometrijske slike učencem odpira vpogled
v povezave med matematičnimi pojmi (Žakelj idr., ).
Dobro organizirane učne situacije z uporabo programov dinamične geo-
metrije tako učencem pomagajo:
– pri razvoju geometrijskih pojmov;
– razumeti odvisne in neodvisne pojme;
– razvijati sposobnost odkrivanja novih pojmov in povezav med pojmi,
ki jih učenec že pozna;
– razumeti, kaj je konstruiran lik, razlikovati sliko ali skico od konstrukcije;
– povezati evklidsko geometrijo s transformacijsko in z analitično (Kme-
tič, ).
Računalniški programi omogočajo dobro vizualizacijo celo v tridimenzio-