Page 171 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 171
Preverjanje hipotez

Ob pregledu regresijskih koeficientov in rezultatov t-testov lahko iz
preglednice 77 razberemo, da pri stopnji tveganja 0,05 ostaja samo en sta-
tistično značilen regresijski koeficient, in sicer pri spremenljivki Upora-
baVrst (X1, b = 0,369, p = 0,000).

V preglednici 77 so prikazani koeficienti regresijskega modela spre-
menljivk človeškega kapitala in spremenljivke pripadnost organizaciji kot
sestavina organizacijske klime.

Preglednica 77: Koeficienti regresijskega modela spremenljivk človeškega kapitala in
spremenljivke pripadnost organizaciji kot sestavina organizacijske klime

Koeficienti b t P 171
(Konstanta) 2,347 5,175 0,000
Prenos_A –0,051 –0,852 0,396
Vrst_A 0,046 0,732 0,466
Vrst_B 0,070 1,071 0,287
UporabaVrst 0,369 3,670 0,000
CasaVrst –0,067 –0,735 0,464
Prenos_B 0,011 0,113 0,910
Shranjev 0,091 1,262 0,210
Pridobiv –0,097 –1,597 0,114
Uporaba 0,124 1,370 0,174

H1c: Med človeškim kapitalom in pripadnostjo organizaciji kot sestavi-
no organizacijske klime v turističnih agencijah obstaja pozitivna medseboj-
na povezava.

Sklep: Povezanost med človeškim kapitalom in spremenljivko pripad­
nost organizaciji kot sestavina organizacijske klime je pozitivna in pri
vseh spremenljivkah, razen pri dveh, tudi statistično značilna. Vendar pa
je regresijska analiza pokazala, da vpliv temelji na eni sami spremenljivki,
to je spremenljivka UporabaVrst. Ugotovili smo torej, da izmed vseh ne-
odvisnih spremenljivk le spremenljivka uporaba znanja pri lastnih izkuš-
njah statistično značilno vpliva na odvisno spremenljivko pripadnost or-
ganizaciji kot sestavina organizacijske klime, zato lahko to podhipotezo le
delno potrdimo.
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176