Page 43 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 43
Človeški kapital 43

Rast in razvoj človeškega kapitala se lahko izraža v povečanju uspeš-
nosti posameznikov in organizacije, in sicer po naslednjih kazalnikih/vi-
dikih uspešnosti (Starc in Ilič 2007, 62): kakovosti zdravstvenih storitev,
učinkovitejši organizaciji dela, zadovoljstvu zaposlenih, širjenju zdrav­
stvene dejavnosti in izboljševanju sposobnosti zaposlenih, pripadnosti
organizaciji, produktivnosti na delovnem mestu, kakovosti medsebojnih
odnosov, prilagajanju spremenjenim pogojem dela, lažjem in hitrejšem
sprejemanju nove tehnologije, doseganju optimalnega izkoristka upora-
bljenih virov, učinkovitejšem izkoristku materiala in učinkovitejšem iz-
koristku delovnega časa.

Izkoriščenje znanja v podjetjih ima pomembno vlogo, saj nam zna-
nje, ki ga imamo, prav nič ne koristi (Roos idr. 2000, 13), če ga ne mo-
remo uporabiti pri poslovanju podjetja. Aplikacija znanja je prvi in naj-
pomembnejši cilj slehernega komercialnega prizadevanja, ker ustvarja
vrednost iz znanja, nakopičenega v podjetju, in (po možnosti) izboljšu-
je finančni položaj podjetja. Aplikacija ustvarja tudi »know-how«, torej
praktično znanje in veščine o tem, kako uporabiti teoretična spoznanja,
strokovne ukrepe in praktične rešitve.

V podjetjih najpogosteje izvajajo krajša, s stroko povezana usposa-
bljanja. Izvajalci so večinoma notranji, npr. trenerji ipd., ponekod oz. za
določene teme pa vključujejo tudi zunanje – npr. dobavitelje. Za krajša,
standardna, usposabljanja (Dermol 2010, 147) v večjih podjetjih obsta-
jajo katalogi, ki nastajajo na osnovi letnih načrtov. Nekatera podjetja
podpirajo in financirajo vključevanje svojih zaposlenih v formalne obli-
ke izobraževanja – to velja predvsem za večja podjetja. V njih svoje ka-
dre do določene mere celo načrtno spodbujajo k vpisu v primerne obli-
ke izobraževanja.

Za organizacije, ki se spreminjajo vsak dan, tradicionalne metode izo-
braževanja niso več dovolj. Za učeče se organizacije je najbolje, da izobra-
ževanje poteka kar na delovnem mestu, kadar gre za znanje, ki ga potre-
bujemo za izvajanje določenih nalog. Kadar gre za vsebine, pri katerih je
pomembna medsebojna interakcija (Brečko 2006, 221), je smiselno vpe-
ljati izobraževanje v skupinah (notranjih ali zunanjih). Tudi managerji in
vodstveni delavci morajo znanje nenehno dopolnjevati z novimi in pri-
mernejšimi učnimi pristopi in metodami. Prav tako, kot se od timov v
učeči se organizaciji pričakuje, da bodo samostojno reševali notranje te-
žave, mora biti učeča se organizacija sposobna pospešiti procese lastnega
učenja in razvoja.
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48