Page 132 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 132
ŠPORTNO-TURISTIČNA PONUDBA DESTINACIJE:
KOMPARATIVNA ANALIZA STRATEŠKIH
DOKUMENTOV RAZVOJA TURIZMA
Miha Lesjak, mag.tur.
Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije – Turistica
E-mail: miha.lesjak@fts.upr.si
dr. Metod Šuligoj
Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije – Turistica
E-mail: metod.suligoj@fts.upr.si
POVZETEK
Turizem in potovanja sta temeljno povezana s številnimi oblikami športa,
zato športni turizem danes predstavlja pomemben segment turističnega
sektorja. Športne aktivnosti, športne prireditve in profesionalni šport
predstavljajo pomembne elemente razvoja sodobnega turizma in
generirajo številne ekonomske vrednosti v turizmu. Ne glede na trende in
dejstva o pomembnosti vključevanja športnega turizma, se številne
destinacije ne zavedajo pomena vključevanja le tega v svojo turistično
ponudbo. Prispevek zajema pregled teorije športnega turizma in
komparativno analizo strateških dokumentov razvoja turizma za tri izbrane
destinacije: Ljubljano, Kranjsko Goro in Piran. Rezultati nakazujejo
zavedanje po strateškem vključevanju in razvoju celostnega športnega
turizma le za destinacijo Ljubljana. Destinaciji Kranjska Gora in Piran v
svojih strateških dokumentih vključujeta nekatere elemente športnega
turizma vendar ne prepoznavata celostnega razvoja.
Ključne besede: športni turizem, strategija, celovit pristop, razvoj turizma,
destinacija
UVOD
Različne oblike športnega turizma so danes pomemben del ponudbe
številnih turističnih destinacij, kjer so se na osnovi naravnih in/ali drugih
pogojev odločili, da bodo razvijali tovrstne produkte. Organizacija
medijsko odmevnih prireditev je pripomogla, da so destinacije kot so na
primer Kranjska Gora s Planico, izvedba smučarskega svetovnega pokala
Vitranc, Ljubljana z Ljubljanskim maratonom in izvedbo zaključnih bojev
130
KOMPARATIVNA ANALIZA STRATEŠKIH
DOKUMENTOV RAZVOJA TURIZMA
Miha Lesjak, mag.tur.
Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije – Turistica
E-mail: miha.lesjak@fts.upr.si
dr. Metod Šuligoj
Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije – Turistica
E-mail: metod.suligoj@fts.upr.si
POVZETEK
Turizem in potovanja sta temeljno povezana s številnimi oblikami športa,
zato športni turizem danes predstavlja pomemben segment turističnega
sektorja. Športne aktivnosti, športne prireditve in profesionalni šport
predstavljajo pomembne elemente razvoja sodobnega turizma in
generirajo številne ekonomske vrednosti v turizmu. Ne glede na trende in
dejstva o pomembnosti vključevanja športnega turizma, se številne
destinacije ne zavedajo pomena vključevanja le tega v svojo turistično
ponudbo. Prispevek zajema pregled teorije športnega turizma in
komparativno analizo strateških dokumentov razvoja turizma za tri izbrane
destinacije: Ljubljano, Kranjsko Goro in Piran. Rezultati nakazujejo
zavedanje po strateškem vključevanju in razvoju celostnega športnega
turizma le za destinacijo Ljubljana. Destinaciji Kranjska Gora in Piran v
svojih strateških dokumentih vključujeta nekatere elemente športnega
turizma vendar ne prepoznavata celostnega razvoja.
Ključne besede: športni turizem, strategija, celovit pristop, razvoj turizma,
destinacija
UVOD
Različne oblike športnega turizma so danes pomemben del ponudbe
številnih turističnih destinacij, kjer so se na osnovi naravnih in/ali drugih
pogojev odločili, da bodo razvijali tovrstne produkte. Organizacija
medijsko odmevnih prireditev je pripomogla, da so destinacije kot so na
primer Kranjska Gora s Planico, izvedba smučarskega svetovnega pokala
Vitranc, Ljubljana z Ljubljanskim maratonom in izvedbo zaključnih bojev
130