Page 173 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 173
TRŽENJSKI VIDIK KAKOVOSTI V RAZLIČNIH
VRSTAH PREHRAMBNIH GOSTINSKIH OBRATOV V

SLOVENIJI

Dr. Marko Kukanja
Univerza na Primorskem, Fakulteta za turistične študije – Turistica

E-mail: marko.kukanja@fts.upr.si

POVZETEK

Merjenje kakovosti v prehrambnem gostinstvu s pomočjo raziskovalnih
inštrumentov je pritegnilo pozornost raziskovalcev po implementaciji
Modela petih razkorakov in SERVQUAL instrumenta (po letu 1985).
Predhodne raziskave so poudarile pomen različnih dejavnikov kakovosti v
prehrambnem gostinstvu. V pričujoči raziskavi se osredotočamo na
trženjski vidik kakovosti (7P) in merjenje zaznane kakovosti v različnih
vrstah prehrambnih gostinskih obratov v Sloveniji (v nadaljevanju PGO).
Cilj raziskave je preučiti ali med posameznimi vrstami PGO, glede na
percepcijo gostov, obstajajo statistično pomembne razlike v kakovosti.
Posebna pozornost je torej posvečena tržnemu vidiku kakovosti in
percepciji gostov o ponujeni kakovosti v restavracijah, gostilnah in
okrepčevalnicah v Sloveniji. Vzorec temelji na 1998 veljavnih
vprašalnikih pridobljenih s strani gostov v različnih vrstah PGO. Izračuni
pričajo o tem, da med različnimi vrstami obratov obstajajo statistično
pomembne razlike v kakovosti. Ugotavljamo, da so razlike med obrati v
največji meri pogojene z dejavniki tehnične kakovosti (fizični dokazi),
kateri so v veliki meri predpisani s pravilnikom. Napotki za raziskovalce
in menedžerje PGO so predstavljeni v zaključnem poglavju.

Ključne besede: kakovost, klasifikacija, menedžment kakovosti,
prehrambni obrati, Slovenija, trženjski splet.

171
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178