Page 124 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XV (2019), številka 29, ISSN 2590-9754
P. 124
študijski večeri

trak in ta palica!’ Juda si je to ogledal in rekel: ’Pravičnejša je od mene; za-
kaj jaz je nisem dal sinu Šelaju.’ Potem pa je ni več spoznal.
Srečni zaključek je v tem, da je Tamara svoje dosegla: izterjala je svo-
jo upravičenost do materinstva. Ni postala Judova žena (»spoznati« po-
meni »spati z«), a rodila je dvojčka: prvi se je rodil Perec, drugi Zerah. O
Judovem sinu Šelaju zvemo nadalje samo še, da je od njega izvirala rod-
bina Šelajevcev (4 Mz 26,10), Tamara in od njenih sinov Perec pa imata
zelo izpostavljeno vlogo.

O pravičnosti
Judov stavek »Pravičnejša je od mene« (1 Mz 38,26) slovenska »stan-
dardna« izdaja komentira takole: »Pravičnejša: Tamara je taka zato, ker
jo je bolj skrbelo očakovo potomstvo, ne pa zato, ker bi bilo njeno dejan­
je v vseh pogledih dobro.«
Smo prav prebrali? »Očakovo potomstvo«? Iz Numerov (4 Mz 26,10)
vemo, da očak tudi brez Tamare ni brez potomstva, saj obstoji »rodbi-
na Šelajevcev«, torej potomcev njegovega najmlajšega sinu. Za »očako-
vo potomstvo« torej Tamare pač ni treba »bolj skrbeti«! Pa tudi o tem,
da njeno dejanje ne »bi bilo v vseh pogledih dobro«, govore le tolmači
Biblije, ne pa Biblija sama. Kot bomo pokazali, sledi iz Stare in Nove za­
veze prej nasprotno.
Pravičnost Tamare je v tem, da se bojuje za svojo pravico do po-
tomstva, saj bi brez one zvijače ostala brez otrok: Er jih ni uspel zaplo-
diti, ker ga je prej »Gospod usmrtil«, Onan ni hotel »obuditi bratovega
semena« in je zato umrl, Šelaju pa Juda ni dal te naloge. Tamara je bila z
Judovim izigravanjem obsojena na to, da se bo postarala kot jalova jetni-
ca svojega vdovstva. A s tem se ni bila pripravljena sprijazniti in je vzela
svojo usodo v svoje roke: spadala je v Judovo družino, v njej sta bila dva
mlada moška, ki bi ji morala darovati seme po smrti svojega brata, in če
ji po moževi smrti semena niso darovali prostovoljno, si ga je pač vzela
z zvijačo od očaka. In prav to zvijačo Juda potem meri ob svoji zvijači,

122
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129