Page 126 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XV (2019), številka 29, ISSN 2590-9754
P. 126
študijski večeri

no seme, ki ga je Tamara dobila v preobleki kedeše, je v nadaljnjih gene-
alogijah bistveno: Tamaro srečamo še dvakrat v Starem testamentu: pri
Ruti (Rut 4,12) in v Kronikah (1 Krn 2,4). Njena dvojčka Perec in Zerah
se omenjata še v Genezi (1 Mz 46,12), v Numerih (4 Mz 26,20) skupaj s
Šelajem, in v 1 Krn 2,4–6, 9,4.6. Na več mestih se omenjajo Zerahovi po-
tomci (Joz 7,1.18, 1 Krn 9,6, Neh 11,24), še večkrat pa Perecovi.1

Za debato o krščanstvu pa je bistveno, da se Tamara omenja v Novem
testamentu! V Evangeliju po Mateju beremo:

Rodovnik Jezusa Kristusa, sinu Davidovega, sinu Abrahamovega […] Juda
je bil oče Pereca in Zeraha; njuna mati je bila Tamara. (Mt 1,1.3)
Na mestu, ki argumentira Jezusovo pravico do statusa »maziljenca«
(Mašiah, Khristos) z njegovim poreklom od Davida in prek njega od
Abrahama, navaja najbolj teološko izpiljeni sinoptični evangelij Tamaro
in njena dvojčka! Evangelij po Luki se zadovolji z omembo Pereca (Lk
3,33). Rodovnik po Mateju se deli na tri skupine po 2 x 7 generacij in v tej
natančni arhitektoniki je poudarjeno mesto Tamare in njenih dvojč­kov.
To seveda daje Judovi izjavi o Tamarini »pravičnosti« posebno mesto
tudi v krščanskem kontekstu: kot izpostavljena direktna Jezusova pred­
nica je bila »pravična« v svojem boju za materinstvo.
In v tej zvezi pač ni vseeno, da Geneza takoj po Judovem priznan­
ju njene »pravičnosti« pribije: »Potem je ni več spoznal«, kar prevaja
Luther mnogo direktneje: »Doch beschlieff er sie nicht mehr« – »Spal
pa z njo ni več«. Sredstvo, da je postala mati, je bila zvijača – trik, mahi-
nacija – in Juda je bil neprostovoljni oploditelj. Vse to pisec Matejevega
evangelija ve, a Tamare ne zamolči, temveč jo vidno izpostavi. Daje
ji torej tudi sam priznanje pravičnosti. Njen boj za materinstvo je
pravičen.
1 Kronika, ki tiči v romansirani pripovedi, v 1 Mz 38,28 sporoča, da je bilo pleme Ze-
rah v začetku mogočnejše in vplivnejše od plemena Perec, pozneje pa se je razmer-
je obrnilo. A naj bo razbiranje takih šifer še tako zanimivo, nas tu v zgodbi o Judi,
Tamari in prigoljufanem potomstvu mnogo bolj zanima moralna prilika o med­
osebnih odnosih.

124
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131