Page 193 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 193
Katarina Zadnik, NAUK O GLASBI IN SOLFEGGIO KOT POVEZOVALNA ÈLENA ...

izvajanja po glasbenem zapisu in zapisovanja slišanih glasbenih vsebin z glasbenim
zapisom. Podroèje izvajanje in interpretacija primerov iz glasbene literature razvija
funkcionalno glasbeno pismenost z estetskim in do ivetim izvajanjem glasbenih
primerov, v povezavi z zapisanimi dinamiènimi in agogiènimi oznakami in oznakami za
tempo. Podroèje poslušanje razvija funkcionalno glasbeno pismenost z razvojem
sposobnosti analitiènega in kombiniranega poslušanja glasbenih elementov, podroèje
ustvarjanje pa s sposobnostjo zapisovanja glasbenih idej in ustvarjenih glasbenih vsebin v
glasbenem zapisu. Rezultat razvite funkcionalne glasbene pismenosti je odraz in skupek
razliènih glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanj, ki jih razvijamo, preverjamo in
vrednotimo na vseh dejavnostnih podroèjih Nauka o glasbi in Solfeggia. Konèni rezultat
razvite funkcionalne glasbene pismenosti se odra a na podroèju glasbenoteoretiènih in
oblikovnih znanj kot sposobnost razumevanja, uporabe, analize, sinteze in vrednotenja
usvojenih glasbenih predstav in znanj.

Uèni naèrt za individualni inštrumentalni pouk (2003) opredeljuje šest glasbenih
dejavnosti, s katerimi spodbujamo razvoj funkcionalne glasbene pismenosti kot
kompleksne glasbene sposobnosti. Podroèje igranje na inštrument spodbuja razvoj
funkcionalne glasbene pismenosti na podroèju pravilne dr e in spretnosti igranja na
inštrument. Podroèje solfeggio spodbuja razvoj funkcionalne glasbene pismenosti na
podroèju ritmiène izreke, petja melodiènih vsebin ter analize glasbenoteoretiènih in
oblikovnih znaèilnosti glasbenih vsebin. Podroèje oblikovanje zvoka spodbuja razvoj
funkcionalne glasbene pismenosti na podroèju poustvarjanja glasbenih vsebin v povezavi
z artikulacijskimi in dinamiènimi oznakami in oznakami za tempo. Podroèje skupinskega
muziciranja spodbuja razvoj funkcionalne glasbene pismenosti na podroèju skupnega
izvajanja (uèenec in uèitelj) in igranja v skupini z vidika medsebojnega poslušanja in
sodelovanja v èasu glasbenega izvajanja. Podroèje ustvarjanje glasbe spodbuja razvoj
funkcionalne glasbene pismenosti na podroèju (so)ustvarjanja inštrumentalnih glasbenih
vsebin in inštrumentalne improvizacije. Podroèje spoznavanje, ocenjevanje in
vrednotenje glasbe spodbuja razvoj funkcionalne glasbene pismenosti na podroèju
razumevanja glasbenega zapisa, spoznavanja z glasbeno literaturo razliènih stilnih
obdobij, vrednotenja lastne inštrumentalne igre in igre drugih izvajalcev (Uèni naèrt za
individualni inštrumentalni pouk, 2003).

Sodobni uèni naèrti za skupinski in individualni inštrumentalni pouk z raznolikimi
glasbenimi dejavnostmi spodbujajo vsestranski glasbeni razvoj s temeljnim ciljem razviti
funkcionalno glasbeno pismenost. Z njimi postopno in sistematièno izgrajujemo in
nadgrajujemo glasbene predstave in znanja, ki se vkljuèujejo v glasbeno-kategorialni
sistem (Motte-Haber,1990) oziroma glasbeni spomin v obliki notranjega slišanja in
razumevanja glasbenih elementov. Izgrajene glasbene predstave in znanja, ki vodijo
glasbeno mišljenje, so most k razumevanju in ustrezni uporabi standardnega glasbenega
zapisa ter predstavljajo temelj v razvoju funkcionalne glasbene pismenosti. V glasbenem
šolstvu izgrajujemo glasbene sposobnosti, spretnosti in znanja pri obeh predmetnih
podroèjih. Glede na specifike glasbenorazvojnih obdobij, narave skupinskega pouka in
inštrumentalne igre ter individualnih razlik v razvoju posameznih uèencev se sreèujemo v
pedagoški praksi z razlikami v razvoju funkcionalne glasbene pismenosti na individualni

193
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198