Page 18 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 16, zvezek 32 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, year 16, issue 32
P. 18
sbenopedagoški zbornik ◆ letnik 16 ◆ številka 32 Tudi pri nas je zaradi povečane nevarnosti širjenja novega koronavirusa
Ministrstvo za zdravje 12. 3. 2020 objavilo odredbo o razglasitvi epidemije, še
istega dne pa je Vlada Republike Slovenije sprejela sklep o prepovedi zbiranja
ljudi v zavodih s področja vzgoje in izobraževanja ter na univerzah (Vlada RS,
2020). Učitelji, učenci in njihovi starši so se v kratkem času prilagodili novim
zahtevam komuniciranja s pomočjo komunikacijske tehnologije in digitalnih
spletnih pripomočkov za povezovanje brez osebnega stika.

V tem času je bila izvedena raziskava o učenju in poučevanju na dalja-
vo v slovenskih osnovnih in srednjih šolah v času zaprtja šol zaradi epidemi-
je COVID-19 (Dolenc idr., 2020). Izsledki raziskave, izvedene na vzorcu peda-
goških delavcev iz vseh slovenskih regij (N = 1092), kažejo, da: višje ravni stresa
ob novem načinu dela doživljajo pedagoški delavci, ki obenem doma skrbijo
še za predšolskega ali osnovnošolskega otroka; učitelji, ki so bili predhodno
vključeni v projekt usposabljanja za uporabo orodij IKT občutijo večjo kom-
petentnost od tistih, ki v takšne projekte niso bili vključeni; imajo učitelji na
srednjih šolah, v primerjavi z zaposlenimi v osnovnih šolah, pozitivnejša stal-
išča do izobraževanja na daljavo in višjo zaznano raven IKT-kompetentnosti;
so udeleženci raziskave poročali o številnih tako prednostih kot pomanjkljiv-
ostih pouka na daljavo (Dolenc idr., 2020).

Tudi v slovenskih glasbenih šolah se je pouk v času epidemije COVID-19
izvajal na daljavo. V obdobju od 12. 3. do 18. 5. 2020 je pouk inštrumenta po-
tekal v virtualnih okoljih, ki so bila vzpostavljena ali nadgrajena v izjemno
kratkem času. S tem so učitelji individualnega pouka pridobili dragocene iz-
kušnje s področja IKT.
opredelitev problema, namen in cilji raziskave
Spremembe v načinih poučevanja med epidemijo COVID-19 so v ospredje pe-
dagoškega dela postavile digitalne kompetence učiteljev in učencev, na kar so
se ti različno odzvali. S pričujočo raziskavo želimo osvetliti, kako uspešno so se
učitelji inštrumentov, pa tudi učenci, starši in vodstvo glasbenih šol, prilagodi-
li na situacijo, v kateri je bila uporaba IKT nujna.

Zanimala so nas inovativna učna okolja, ki so se vzpostavila za praktično
naravnano poučevanje inštrumenta. V ta namen smo raziskovali vrste digital-
nih orodij in pristopov, ki so jih učitelji uporabljali v procesu poučevanja, s cil-
jem raziskati njihove učinke na splošno pedagoško prakso.
raziskovalna vprašanja
R1. Na katere načine je potekalo poučevanje inštrumenta na daljavo v sloven-

skih glasbenih šolah v času epidemije COVID-19?
18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23