Page 24 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 16, zvezek 32 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, year 16, issue 32
P. 24
sbenopedagoški zbornik ◆ letnik 16 ◆ številka 32 niso privadili. Pod drugo 3% učiteljev navaja potrebo po nenehnem vzpodbu-
janju nekaterih učencev za pouk na daljavo.

Raziskovalno vprašanje številka 3 smo preverjali s prirejeno obliko
SWOT-analize. Z odgovori sploh se ne strinjam, ne strinjam se, deloma se strin-
jam, strinjam se, zelo se strinjam smo preverjali stopnjo strinjanja o prednos-
tih, slabostih, priložnostih ter nevarnostih in primanjkljajih na področju
poučevanja na daljavo.

R3. Katere so bile zaznane prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti
poučevanja inštrumenta na daljavo v času epidemije COVID-19 s strani učitel-
jev inštrumenta?
Prednosti
Tabela 4. Aritmetična sredina in standardni odkloni na stopnjo zaznanih prednosti.

Prednosti N M SD

Bolj individualiziran pristop 238 2,40 1,168

Učenci so bolj motivirani 238 2,71 1,026

Boljše načrtovanje dela 238 2,97 1,136

Optimizacija učnega procesa 238 2,98 1,021

Izboljšanje strategij poučevanja 238 3,11 1,105

Boljše sodelovanje s starši 238 3,28 1,082

Možnost, da imajo učenci pouk inštrumenta že v dopoldanskem času 238 3,38 1,276

Povečanje učne samoregulacije 238 3,41 0,997

Uporaba novih učnih strategij 238 3,82 0,971

V tabeli 4 razberemo, da so učitelji kot največje prednosti zaznali uporabo
novih učnih strategij, povečanje učne samoregulacije ter možnost izvedbe pou-
ka v dopoldanskem času. Po mnenju večine učiteljev so se izboljšali sodelovanje
s starši, strategije poučevanja, načrtovanje dela in motivacija učencev, prišlo je
do optimizacije učnega procesa, učni pristop pa je postal bolj individualiziran.

V odgovorih na vprašanje odprtega tipa smo zaznali naslednje kategori-
je odgovorov anketirancev, ki pod prednosti navajajo: večjo samostojnost,
samokontrolo, samokritiko in samozavedanje učencev; povečan obseg vadenja
(kar pripisujejo prisotnosti staršev in odsotnosti dnevnih potovanj ter drugih
obšolskih dejavnosti); manj stresno učno situacijo (ki jo pripisujejo: pojavu
nove energije, povečani motivaciji za nov način učenja, domačemu okolju in iz-
boljšanju osredotočenosti učenca).

Učiteljica inštrumenta takole opiše prednosti pouka na daljavo:
Učenci so sami morali šteti dobe, uporabljati metronom in pisati v
beležke namesto učitelja in so se posledično morali bolj poglobiti v

24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29