Page 27 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 16, zvezek 32 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, year 16, issue 32
P. 27
V tabeli 6 lahko razberemo stališče, da so se učitelji v povprečju najbolj natalija šimunovič ◆ poučevanje inštrumenta v času epidemije covid-19
strinjali o priložnosti iskanja novih načinov poučevanja in pridobivanju novih
znanj na področju IKT, ki se je ponudila v procesu poučevanja na daljavo. Kot
priložnost so zaznali tudi uvajanje novih učnih strategij, intenzivnejše medse-
bojno sodelovanje in jasnejše verbalno komuniciranje.

Po mnenju anketiranega učitelja je poučevanje na daljavo »omogočilo bol-
jši vpogled v način učenčevega vadenja doma, v pogoje, ki jih ima doma, in njiho-
vo večjo samoangažiranost in samokritičnost ter večjo samostojnost pri usvajanju
novih vsebin«. Pouk na daljavo je po mnenju anketiranca pomenil priložnost,
da so v medsebojnih odnosih »lahko spremljali napredek učenca in imeli social-
ni kontakt, kar je v času izolacije največ štelo«.

V odgovorih na vprašanje odprtega tipa smo določili naslednje kategorije
odgovorov o zaznanih priložnostih na področjih: koristnega spoznavanja okol-
ja učenca; vpogleda staršev v pedagoški proces; opazovanja otroka z drugega
zornega kota; vidnosti in prepoznavnosti dela učiteljev inštrumentov na sple-
tu; vpeljave modela premostitvene možnosti poučevanja za podobne primere.

Nevarnosti

Tabela 7. Aritmetična sredina in standardni odklon mnenj učiteljev o nevarnostih pouka
na daljavo.

Nevarnosti N M SD
Problematično bo oceniti znanje 238 2,86 1,092
Težko je ohranjati motivacijo učencev 238 3,00 1,097
Zaradi virtualnega poučevanja se je poslabšal osebni stik z učenci 238 3,05 1,277
Trajnejše negativne posledice v tehniki igranja 238 3,47 1,235
Učenci, ki nimajo ustrezne tehnologije, bodo nazadovali 238 3,64 1,037
Takšno poučevanje je zelo problematično za učence s posebnimi
potrebami 238 4,25 0,915

Kar 95,8 % anketiranih učiteljev se je strinjalo s problematičnostjo
poučevanja otrok s posebnimi potrebami. 85,4 % učiteljev je izrazilo mnen-
je, da bodo učenci, ki nimajo ustrezne tehnologije, nazadovali, medtem ko je
77,3 % anketirancev izrazilo prepričanje, da poučevanje na daljavo prinaša neg-
ativne posledice za tehniko igranja. Dobra polovica jih meni, da je virtualni
način poučevanja poslabšal osebni stik z učencem, zmotil kontinuirano moti-
vacijo in bo problematično oceniti znanje (glej tabelo 7).

Razmišljanje učitelja klavirja o pasteh učenja na daljavo:
Zmanjšanje potrebe po stiku z učiteljem, izguba občutka za ton in pri-
lagajanje na drug inštrument (mnogi imajo doma clavinovo), tehnika

27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32