Page 26 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 16, zvezek 32 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, year 16, issue 32
P. 26
sbenopedagoški zbornik ◆ letnik 16 ◆ številka 32 (naporno učenje zaradi elektronskega avdio popačenja, slabše možnosti kakov-
ostnega oblikovanja tona pri pouku); odsotnost muziciranja (slabše možnos-
ti uravnavanja dinamike in agogike ter odsotnost žive interakcije); odsotnost
osebnega stika (izražena na področju drže pri igranju inštrumenta in osva-
janju tehnike, predvsem pri mlajših učencih in novi snovi); omejitve pri in-
ternetni povezavi (prekinitve dela zaradi slabega signala, časovni zamik, ki je
onemogočal sprotno popravljanje ter skupno igranje ali sočasno pomoč pri
štetju); pretirane birokratske zahteve s strani vodstva in nezadostna pomoč pri
pridobivanju tehnološke opreme.
Razmišljanje učiteljice godal o slabostih pouka na daljavo:
Stik v živo je s psihološkega stališča popolnoma nekaj drugega kot učenje
na daljavo. Poleg tega so bili starši mnogokrat (skrivaj tako rekoč) pri-
ča pouku, učenci so bili zato precej bolj nesproščeni, prav tako jaz. Teh-
nično pa nisem nikoli mogla videti postavitve celega otroka, kar je pri
godalih zelo pomembno, prav tako ne preizkusiti, koliko ima sprošče-
ne mišice rok in prstke. Vse to je bil precej velik hendikep za razvoj pra-
vilne tehnike. Napake, ki so se pojavile medtem, bomo morali sedaj od-
pravljati za nazaj.
Pianisti so imeli težave z inštrumentom:
Učenci niso imeli možnosti igranja na dobrem šolskem klavirju, am-
pak samo na svojih, velikokrat zelo slabih, inštrumentih doma. Imeli
so drugačno predstavo o rezultatu, saj je na klavirju slabše zvenelo kot
doma. Najslabša stran poučevanja na daljavo so pomanjkljivost kva-
litetnega zvoka, nerealna predstava o dinamiki in enakomernosti rit-
mičnega izvajanja ter nezmožnost bližnjega kontakta, demonstracije,
hitrega popravka. Veliko več časa traja razložiti nekaj, kar bi lahko v
parih sekundah pokazal od blizu.
Priložnosti
Tabela 6. Aritmetična sredina in standardni odklon mnenj učiteljev o stopnji zaznanih
priložnosti.
Priložnosti N M SD
Učenje na daljavo me je spodbudilo k jasnejšemu verbalnemu 238 3,35 1,181
izražanju 238 3,44 1,138
Intenzivnejše medsebojno sodelovanje 238 3,74 0,933
Uvajanje novih učnih strategij 238 3,88 0,945
Učitelji smo se naučili zanesljivo uporabljati informacijsko- 238 3,96 0,918
tehnologijo
Iskanje ustvarjalnih načinov poučevanja
26
ostnega oblikovanja tona pri pouku); odsotnost muziciranja (slabše možnos-
ti uravnavanja dinamike in agogike ter odsotnost žive interakcije); odsotnost
osebnega stika (izražena na področju drže pri igranju inštrumenta in osva-
janju tehnike, predvsem pri mlajših učencih in novi snovi); omejitve pri in-
ternetni povezavi (prekinitve dela zaradi slabega signala, časovni zamik, ki je
onemogočal sprotno popravljanje ter skupno igranje ali sočasno pomoč pri
štetju); pretirane birokratske zahteve s strani vodstva in nezadostna pomoč pri
pridobivanju tehnološke opreme.
Razmišljanje učiteljice godal o slabostih pouka na daljavo:
Stik v živo je s psihološkega stališča popolnoma nekaj drugega kot učenje
na daljavo. Poleg tega so bili starši mnogokrat (skrivaj tako rekoč) pri-
ča pouku, učenci so bili zato precej bolj nesproščeni, prav tako jaz. Teh-
nično pa nisem nikoli mogla videti postavitve celega otroka, kar je pri
godalih zelo pomembno, prav tako ne preizkusiti, koliko ima sprošče-
ne mišice rok in prstke. Vse to je bil precej velik hendikep za razvoj pra-
vilne tehnike. Napake, ki so se pojavile medtem, bomo morali sedaj od-
pravljati za nazaj.
Pianisti so imeli težave z inštrumentom:
Učenci niso imeli možnosti igranja na dobrem šolskem klavirju, am-
pak samo na svojih, velikokrat zelo slabih, inštrumentih doma. Imeli
so drugačno predstavo o rezultatu, saj je na klavirju slabše zvenelo kot
doma. Najslabša stran poučevanja na daljavo so pomanjkljivost kva-
litetnega zvoka, nerealna predstava o dinamiki in enakomernosti rit-
mičnega izvajanja ter nezmožnost bližnjega kontakta, demonstracije,
hitrega popravka. Veliko več časa traja razložiti nekaj, kar bi lahko v
parih sekundah pokazal od blizu.
Priložnosti
Tabela 6. Aritmetična sredina in standardni odklon mnenj učiteljev o stopnji zaznanih
priložnosti.
Priložnosti N M SD
Učenje na daljavo me je spodbudilo k jasnejšemu verbalnemu 238 3,35 1,181
izražanju 238 3,44 1,138
Intenzivnejše medsebojno sodelovanje 238 3,74 0,933
Uvajanje novih učnih strategij 238 3,88 0,945
Učitelji smo se naučili zanesljivo uporabljati informacijsko- 238 3,96 0,918
tehnologijo
Iskanje ustvarjalnih načinov poučevanja
26

